Djuren och Jag

Alla inlägg under april 2014

Av djurenojag - 11 april 2014 21:59

Krogen, resor jorden runt nonstop, ridit 20 hästar i full storm, byggt ihop 22 IKEA-möbler, löst världsfreden...
Själv kommer jag hem från jobbet. Smäller en pizza, ser till att hundar, hästar å katt får sitt. Sen D Ö R jag på soffan och ögonen står i kors!

Av djurenojag - 10 april 2014 10:40

Sitter i Borlänge och väntar på att få tuttar mosade...Sen ska jag bara hem och njuta av min lediga dag!!! Som alltid så går hästar, hundar och katt i första hand både mornar och kvällar, så jag "glömde" äte frukost. Så kanske jag slår till med en frulle på Wayne's innan jag åker hemåt igen:-)
Handen är inte bra, så nu väntar jag på en tid efter en akutremiss till ortopeden i Falun. Suck! Alltid är det något, men nåja... Så länge jag kommer ur sängen på mornarna, kan tugga maten och skita, så är jag glad:-D
Våren kom av sig lite och snön ligger vit i Skeppis, men hoppas den ska smälta bort snarast!
Oj, nu ropar de upp mig:-) Dags att undressa mig då....
//

Av djurenojag - 8 april 2014 20:27

Riktigt jäkla ruggigt aprilväder. Har känt mig halvhängig i flera dagar, ont i kroppen och "slutkörd". Handen efter kattbettet är "konstig" och värker, så imorgonbitti blir det ett åb hos farbror doktorn. Fryser!
Men nä...tänker inte bli sjuk!! Ikväll är jobbet ute och äter tillsammans. Skulle varit med, men kände bara att jag inte orkar. Viktigare att jag håller mig frisk jobbartiden! Imorgon ska nya namnet släppas. Djursjukhusgruppen blir ett minne blott. Spännande!! Lite mingel och presentation ser vi fram emot:-)
Hästarna har fått "komma hem". Hannas grabbar står i stallet och mins står i lösdriften (som uteboxar). De var - skiter i vad folk säger - frusna och uppskattade det. Jodå, på våra hästar märks det. Fryser de, vill de in. Annars bryr de sig aldrig!! Snart blir det regntäcken på och utsläpp vid lösdriften. Fri tillgång på mat ska de också få:-) Sen lägger jag mig under filte... rastar hundar... och SEN filten!!!
//

Av djurenojag - 7 april 2014 21:40

Ja, men nu är det så att min katt är innekatt vinterhalvåret och får gå ut när jag är ledig, hemma, varmt sä ytterdörren kan vara öppen mm. Det har funkat fint i 3,5 år - dvs hela kissens livslängd. Uppmärksamhet får han så det räcker och blir över.
Nåväl - igårkväll smet han ut när jag stod vid altandörren för att ta "nattaciggen". Hussen var ut och letade och jag ropade. Ingen katt...:-( Var så illa tvungen att få och lägga mig, men var upp ett par ggr fram till midnatt. Vaknade vid halv två och sprang ut näck och ropade. Ingen katt. Vid tre vaknade jag av att regnet öste ner. Sprang återigen ut i min bara barm. Ingen katt. Somnade om
vid fyra. Halv sex började Krakki skälla! Vindögt kastade jag mig ur sängen och i samma ögonblick hör jag ett förtvivlat kattskrik utanför dörren. I enormt nyvaket tillstånd blir jag ändå otroligt glad över att öppna dörren och en dyngsur katt springer in och lägger sig i sin prinssäng.
Där låg han när jag kom hem från jobbet också. Och där har han legat hela kvällen. Nädå, han är inte sjuk... men garanterat utmattad.

Tänk så orolig man kan bli. Men oj så lycklig man kan bli också!
Jag har skaffat katt för jag älskar denna individ och dess hyss och sällskap. Han ska veta var han bor och att på nätterna SKA man sova hos matte;-)

Av djurenojag - 6 april 2014 16:20

Känns numera som om helgerna måste gå åt till att vila upp mig så jag ska orka veckorna:-/ Helt slut i knopp och kropp, men två härliga ridturer blev det idag<3 Tritla måste haft ont länge, för hon är numera en ny häst och fantastiskt rolig att rida. Igår ställdes lillsvart ut och ett HP fick vi till och klart nöjd med kritiken. Lite sol och ok värme idag - som de närmaste tre dagarna ska kryddas med regn, regn och mer regn. Bra för gräset dock, för nu är det bra torrt i marken.
Fick äntligen hämta mina glasögon i fredags...trodde jag. De var helt galet "felinställda" och jag såg sämre med än utan och blev nästan sjösjuk. - Ja, vi misstänkte det, fick jag till svar!!:-( Så nu ska jag tillbaka imorgon efter jobbet på ny undersökning och så lär jag väl få vänta ytterligare tre,fyra veckor på dem. Suck!!

Av djurenojag - 3 april 2014 20:23

En liten uppdatering om precis ingenting:-) Hela dagen har gått åt till att bada & pälsvårda vovvar. Jobbdagen igår var helt galen och direkt efter så blev det höhämtning och valpleverans. Längtar efter en dag då jag bara kan stanna kvar i sängen - inte nödvändigtvis sova, utan bara vara... Inga krav och inga måsten. Det är min längtan det!
Jo, jag längtar efter lite värme också. Och att det ska växa gräs i hagarna.
Så är det. Roligare än så är jag inte!
:-)

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards