Djuren och Jag

Alla inlägg den 1 maj 2014

Av djurenojag - 1 maj 2014 21:02

... och vaknade upp till ett helvitt landskap. Nu får vi nog leva med aprilväder i maj, få vi faktiskt fick majväder i april. Men mer snö vill jag verkligen inte ha!!
Imorgon är det jobbardags igen. Inga klämdagar här inte;-P Har faktiskt haft en helt underbar slödag och bara sunkat!! Hur ofta tar man sig tid till det liksom? Tog mig dock tid till pälsvård på ligan. Då måste jag få berätta att jag har haft KRIG med Atli i nästan två år. Han har HATAT pälsvård. Morrat, försökt bita/nafsa mig, i kammar och borstar. Jag har varit skogstokig, godismutat och tyckt mig gjort allt. Har ärligt varit otroligt jobbigt, då han är världens snällaste i övrigt. Men förvandlats till ett monster vid varje tillfälle.
Nu har vi under en längre tid tränat, tränat, tränat. Korta stunder. Fått belöning, gos och beröm. För tredje gången nu så har han blivit den bästa! Hoppar frivilligt upp på trimbordet och tycker det är SKÖNT!! Helt underbart! Svårt att förmedla glädjen jag känner via ord, men mitt träsktroll, tjockpannkaka, limpa är fantastisk!! Mitt <3!!


Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards