Djuren och Jag

Alla inlägg den 1 juni 2014

Av djurenojag - 1 juni 2014 21:21

Bra kvinna reder sig - på ett eller annat sätt, eller?
Fick ett ryck att rengöra altantak på fram och baksidan samt alla stuprännor. Som en liten gasell däruppe på taket. Ja, eller bergsget då. Sen skulle jag ner...och stegen började glida. De som vet vad som hände för fyra år sedan förstår kanske att det bor en viss stegskräck i mig. Satt där på taket en lååång stund. Ringde till karln som skrattade och sa "hoppa". Sagt och gjort. Jag hoppade ner... och rensade plattorna från ogräs. Tror jag nånstans fick solsting och mådde jätteilla och konstigt.
Men efter massa vatten, mat och jordgubbar, så blev det både en rejäl hundpromis och en kvällstur på fina herr Röd.

Äkta arbetarhänder;-P

Fina grabbarna!

The view from the roof

Av djurenojag - 1 juni 2014 09:36

Ibland måste man stanna upp...
Att bara vira in sig i morgonrocken, ha håret på ända, ta med sig en nybryggd kaffemugg och bara ställa dörren på vid gavel och sätta sig i morgonsolen och lyssna på de kvittrande fåglarna..Det är lycka!
Lugnet! Värmen! Doften!
Då mår jag som allra bäst.

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards