Djuren och Jag

Alla inlägg den 11 augusti 2014

Av djurenojag - 11 augusti 2014 18:23

Den står jag för!
Då min kära andra hälft pysslat om mig de senaste veckorna tänkte jag vara snäll och stå för middagen idag! Jo tjena!! För det första: Jag ska aldrig sucka och stöna när det går långsamt för äldre människor på affären igen! Snacka om att kärringarna armbågade sig
som hysteriska när jag försöker bära nycklar, korg och plocka matvaror med bara en hand!
Bestämt mig för att göra toasts, kantarellstuvning till mig med västerbottensost och cayennepeppar och likewise till maken men med bacon istället för svamp.
Hur tänkte jag där?
Klippa bacon med vänstern utan nåt att hålla med....Hacka lök?! (Tur att det finns rivjärn)...
Maken är uppe och flyger och mina toats är klara.. Hm, hur äta dem?
Jaja, allting går med jävlaranamma, hushållspapper och ...(silvertejp tänkte jag skriva).
Kladdig från topp till tå!!! Diska? Nej fan - den får stå!!! Utsökt gott ialla fall, så kanske eventuellt värt mödan.
Lär bli pizza varje dag när mannen reser bort!!
Bugar mig ödmjukast för alla som klarar av de dagliga sysslorna, både utanem eller två armar!!

[Bild]

Av djurenojag - 11 augusti 2014 14:37

Okej, visst är jag den typen dom gärna vill att det ska hända nåt, men jag är minst lika duktig på att slöa - men snart kommer jag få psykbryt på rastlösheten som kryper i mig!!
Gahhh!!! Vill så mycket, kan ingenting:-(
Åt nyss två ägg med vänstern = äggula och scramble eggs över hela
jä... bordet! Haha!! Man kunde nästan tro att nån kräkts upp nåt!
//

Av djurenojag - 11 augusti 2014 09:57

Jupp, en äkta fullmånenatt! Vridit och vänt på sig en miljon gånger!
Fyra pållar står i hagen och bokstavligt talat n j u t e r av regnet!! Kan inte påstå att jag heller ogillar det just nu. Ska bara hitta på en bästa lösning så inte mitt bandage blir blött, sen blir det promis med de tre...
Känns bättre i handen för varje dag - så det här ska nog bli bra!!:-) Styrkan får man jobba upp sen enl. instruktioner:-)
Igår var vi till Abbis en sväng! M's fastrar m. tillbehör var där och trevligt att ses. Blir inte så ofta då de bor en bit bort. H körde löslongering med ynglingarna och vad duktiga de är!:-)
Dags för kaffet!!
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards