Djuren och Jag

Alla inlägg under augusti 2014

Av djurenojag - 8 augusti 2014 16:16

Bomber & granater och alla svordomar som jag tänkas kan komma på! Försöker vattna blommor med vänsterhanden och det hamnar mer vatten utanför än i krukorna!! Arrgghh!!! För att inte tala om allt jag snubblar på och allt som kommer åt högerhanden och gör sabla ont!!!
*mutter känns bra ibland*
Har jag inte exploderat innan den 16 september, så kommer jag troligtvis aldrig att göra det! Saknar mina underbara jobbarkompisar gör jag också - även om det vore skoj att ha semester U T A N sjukdomar eller handikapp!
Well, well, ska väl försöka fortsätta att vattna golvet;-P

Av djurenojag - 7 augusti 2014 10:06

Jag har världens bästa man:-) Han var ner och handlade färdigskivad ost till mig igår, så jag inte ska svälta ihjäl!! Nu är det bara påklädnaden kvar att försöka lösa:-)

Hanna får bli min chaufför idag:-) Bästa Bruset!!<3
Idag är dagen DET för fröken Bruset! Gud så jag håller tummarna! (tja, den ena ialla fall)!! Lovar att skvallra så fort jag får!!
Dags att försöka få upp det där ostpaketet också;-)

Av djurenojag - 6 augusti 2014 17:55

Inte mycket att skriva om nu heller. Frisk från halsfluss, fortfarande penicillinmage och nu nyopererad höger handled. Blir inte så revolutionerande saker utförda då...Man blir ju liksom tvungen att dämpa dampgenen...Lyckades med en hundpromis imorse och skönt att det inte var sådär sjukligt varmt. Jag trivs, men inte djuren och äntligen skönt för hundarna att verkligen få race:a sig trötta för första gången på länge. Pälsvård och ridning är ju inte ens att tänka på :-(
Skulle få mannen att sätta upp en tofs i mitt hår, haha det var en syn - har aldrig någonsin satt upp en tofs förut och resultatet blev....ingen tofs;-P
Imorgon börjar andra halvan att jobba igen. Tror han är less på att passa upp på mig:-D men ack, ack... undrar hur lång tid det kommer att ta för mig att klä mig - eller breda smör på smörgåsen :-O
Ikväll blir det grillat och ÄNTLIGEN ett glas rött!!!! Inga piller i världen ska få förstöra det!!!! YAY!!
//

Av djurenojag - 3 augusti 2014 22:15

Guess what!! Imorgon har jag en semesterdag. EN semesterdag!! Mina från början lyxiga tre veckor, förvandlades till en ynka dag:-/ Har haft huvudvärk varenda dag sedan en och en halv vecka tillbaka. Börjar bli van:-/
Nejdå. jag är inte bitter, inte jag inte;-P
Idag har H och jag lasttränat våra ynglingar! Gick hur bra som helst! Gamlingarna fick agera tryggheter och kliva på först, sen så klev de på egentligen helt utan problem, med beröm och godis!! Ingen utav dem
är väl direkt rädda för transporter, men Hròi inte jättevan med mellanvägg och Ivar vill gärna fundera läääänge innan han kliver på. Nu gick det ialla fall galant, så de fick gå av och på några gånger medans vi skramlade med dörrar etc. Nöjd!!!
Som storbelöning fick de varsin dusch efteråt och det uppskattas verkligen av dem i den här värmen.
Hussen har flugit brandflyg den här veckan och kan ju meddela att jag knappt sett röken (haha!) av honom. 5 E på brandskalan har gjort att de flugit från lunchtid till kvällen varenda dag. Hoppas man slipper inandas brandök från Salabranden inatt. Vaknade vid 04.00 imorse och det sved som tusan i ögonen, så upp och stänga alla dörrar och fönster!
Pjakkur fyller 4 idag! Usch vad tiden går fort! Lilla missen har fått smaka lite Duck Strips - som han bara älskar!! (Är egentligen hundgodis).
//

Av djurenojag - 2 augusti 2014 09:29

Och där försvann juli i ett nafs. Vädret kan det inte klagas på! Bara den där jäkla halsflussen som totalklubbade mig!! Bakteriernas kraft skall icke underskattas. Insjukna till nära-dödenupplevelse inom några timmar och ska ta minst en jäkla vecka innan man kommer på benen igen.
Jag är på benen igen!! Ynklig och klen, men på benen!! Nu tänker faktiskt jag hinna med att njuta under den här värmeböljan som väntar!!!
Igår orkade jag med en liten vovvepromis<3. Ack så härligt!! Annars har nog livet mest varit lika inskränkt som sist jag skrev.
Nu ska vi se om kaffet kan smaka något idag!!!! :-)

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards