Djuren och Jag

Alla inlägg den 17 januari 2015

Av djurenojag - 17 januari 2015 18:12

Har ännu inte hunnit med att "löga mig", men en riktigt jäkla bra dag om jag får säga det själv!
En halkig promis med dogsen till Östansbo satte prägeln på förmiddagen. Sen ridning av Dròmi, Hròi, Skrauti och Ivar. Alla skötte sig utmärkt, även om lillknodden tyckte det blåste lite och fanns lite otäcka attackerande krokodiler och vithajar här och var. Trav i relativ djup snö gjorde tölten fin på allihopa!

Sen blev det en liten PN med katten tätt på magen, för att avsluta med ånyo vovvepromis.

Syns gör vi ialla fall, om bilisterna bara tog det lite lugnt genom byn.
Maken står och kockar en älggryta och jag tog mig min lite försenade julklapp:-)

Perfekt att avrunda dagen med.
Ont i handen som fasiken, men ibland måste man lägga det åt sidan, för att själen ska få må bra<3
För övrigt var jag klart snyggast på
promenaderna. Har blivit enormt bortskämd med lite för tidiga födelsedagspresenter... Men det blir det uppdatering om en annan gång!;-)
//

Av djurenojag - 17 januari 2015 11:04

Bara för att det är helg vaknar jag med halsont. Slasket från igår har förvandlats till isgator. Önskar jag haft kamera med mig ut på sista kvällspinken. Atli var bajsnödig och i samma veva kommer det en riktig vindby som blåser omkull honom mitt under behovet. Stackarn! Och matten som bara skrattade.
Kolla vad bästa Bruset kom med igår!!!

På en skala 1-10, en klar 10:a!!! Fy tusan vad gott det var!!;-)
Andra halvan har tydligen blivit utsedd till länsflygchef inom FFK, så han är borta på nåt möte idag. Funderar på om jag ska trotsa vinden och ta mig upp på hästryggen. Nästa vecka kommer lektionerna igång igen!!
Kan faktiskt skymta en sol lite svagt där bakom molnen.
Alla vovvar har under veckan blivit ordentligt pälsvårdade och sista igår. Så nu är det bara att börja om
från början:-P Som ett hamsterhjul
liksom.
En månad kvar, sen ska jag köra upp för B96:-O.....Hua!! Nervös redan...
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards