Djuren och Jag

Alla inlägg den 1 februari 2015

Av djurenojag - 1 februari 2015 09:24

Sådärja, ordningen återställd. Blev ju nästan lite orolig där ett tag när man klev upp och det i n t e snöade. Men nu så, är det igång igen:-P (Hoppas ni förstod min ironi i det hela) Tur att jag har en man som gillar att skotta snö!!

Här inne bor vi i en swimmingpool då hundarna samlar på sig en 4-5kg "kloffar" på tassarna varje gång vi kikar ut genom dörren. Kan ju liksom inte kasta dem i badkaret efter varje gång de bara varit ut och rejsat i trädgården - vilket de typ gör en gång i halvtimmen:-O Golven blir åtminstone rena. Det gäller att se det positiva i kråksången!
Själv är jag knökförkyld på nätterna. Vaknar av att jag knappt kan andas och snoret rinner. Sen när jag vaknar är det i princip borta. Tredje natten på raken! Blä!
Handen. Klumpfoten. Den gillar varken vinter eller snö....Den har tre lägen. Kokar. Värker. Dunkar. Nej, jag börjar inte bli less, för det har jag varit länge. Snarare uppgiven. Trött på att inte kunna utföra det jag vill, allt för att försöka hålla den i schack så den håller under arbetsveckan.
Positiva i det? Tja, mina andra kroppsliga krämpor kommer i skymundan. Det är bra!:-)
Nu är det dags att bylta på sig och samla på oss lite "kloffar" igen, gänget och jag:-) Kaffemagen är tillfälligt fulltankad. Sen ska jag ut och pussa på de fyra snömonstrena i hagen<3
Ha en fin söndag.
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards