Djuren och Jag

Alla inlägg under maj 2015

Av djurenojag - 17 maj 2015 09:47

Ibland, inte ofta, men någongång då och då skulle man kunna önska att hundarna kunde gå på låda inomhus.
Idag är en sådan dag. Regnet strilar. Kallt och ruggigt. Fryser.
Hål i gummistövlarna.
Även om hästar och hundar inte är gjorda av socker, så kanske J A G är det?!?!;-P

Av djurenojag - 15 maj 2015 18:06

Fredag idag, tydligen:-) Mannen ska laga Coq au vin medans jag.....bara är jag.
Handen då? Hur gick det i onsdags? Läkaren kändes bra. Lyssnade, förstod och framförallt förklarade väldigt bra. Men i det stora hela, så får jag nog leva med handen som den är. Ev. kan man operera bort ärtbenet och steloperera handen tids nog, men än tyckte hon att jag är för "ung" :-O
Fler ortoser - är nu uppe i 11 stycken!!! Gah!!! Fick en Rolls Royce variant som jag ska använda vid ridning.
Har umgåtts mycket med djuren sista tiden. Mer än vanligt. De är balsam för själen oavsett hur leriga och grisiga de är:-) Håller på med ett litet freestyleprogram med Bangsi. Han är ju så jobbarglad så det inte liknar någonting alls.
Hästarna är .....ja, jag vet inte vad som hänt, men bra är det ialla fall!
Det där ljuset i tunneln börjar bli lite starkare.
//

Av djurenojag - 12 maj 2015 20:11

Undrar vad jag har för förkärlek till kylskåp? I söndags hittade jag toarullen jag skulle fylla på i badrummet där och idag hade jag tydligen ställt in Cillit Bangflaskan i kylen. Glömde bort att jag gjort eld
i pannan typ sju gånger.
Hä gå bra nu;-P

Äntligen, typ 3 mil och tre dagar senare har jag renoverat hage. All tråd utbytt, kvistrensat och fixat! Nu jäklar går strömmen som på
räls och jag hoppas att lillskit håller sig på rätt sida. Skönt att ha det gjort.

Imorgon blir det Sthlm och Handcenter! Kommer förhoppningsvis kännas helt ok efter att få en "second opinion".
Jag är fortsatt sjukskriven ett tag till. Har fått lite tips och råd om närmsta framtiden...

Av djurenojag - 9 maj 2015 15:33

Fint vårväder idag och jag har galen panik. Alla är så ambitiösa, fixar och donar - i trädgårdar, med ved etc. Själv har jag orken till att lalla runt och ha... just panik:-O
Jo, Krakki har faktiskt få bli fin, men det är också allt.
Kanske beror det på att jag var uppe halv tre inatt och jagade förrymd häst?!:-/ Atli är bra som väckte mig!!
Älskar hästarna till döden, men velar fortfarande fram och tillbaka....:-/
Kanske bara för att jag är så jä... less och orkeslös för tillfället?!?

Ser iallafall fram emot kvällens grillning. Typ det enda jag längtar efter i matform!:-)
Haha, tänker på gårdagens avsnitt av Ack Värmland och bloggandet och skrattar för mig själv.....

Skarnbro's Royal Collection "Krakki"

Skarnbro's Qing Atli "Atli"

Toppens Granat "Bangsi"

Av djurenojag - 7 maj 2015 19:22

Förlåt för regnet idag. Det var bara jag som drog på mig ridstövlarna. Verkar gå troll i det där:-D
Atli blev iallafall överlycklig av vattenfyllda diken.. Katten såg ut som en blöt hund och jag själv ligger under filten med raggsockor och försöker få upp kroppstemperaturen... Åh du skön..... kalla... maj.
//

Av djurenojag - 5 maj 2015 18:04

It's always coming back at ya....

Av djurenojag - 4 maj 2015 19:49

Mina hästar är absolut inte gjorda av socker, men när de sökt sig till lösdriften, står pissblöta och "gråter" - ja, då fick de komma in i stallet:-)
I sommar, när jag förhoppningsvis är "frisk" igen, så ska stallet få sig en upphottning. Planer surrar för fullt
i huvudet. Bara orken och pengarna som saknas.
Hundpromenaden var b l ö t! Varför har jag hundar som trivs i skitväder?!;-P

Av djurenojag - 4 maj 2015 16:10

I fredags tog jag mig som vanligt en tupplur på sofflocket. När jag vaknade var mannen i huset inte hemma...
Igårkväll gosade jag med Krakki i soffan - och hittade en post-it-lapp i hans päls där det stod att mannen åkte till Flygfältet...;-D
Nåja, bättre sent än aldrig? Hihihi...

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards