Djuren och Jag

Alla inlägg den 11 juli 2015

Av djurenojag - 11 juli 2015 21:17

Bangsi fyller hela 6år idag och underbara Goms kom med kalasfika
och Bangsi fick en HEL alldeles egen Gustafskorvsring i present! Lovar att han är den lyckligaste beardis någonsin just nu!
Drómi's böld såg jättebra ut idag. Kvar, men verkligen minskat enormt! Så skönt!! Hoppas det fortsätter läka som det ska nu. Ridningen gick bra och de njöt av duschen efteråt. Tjoflöjt för "skogsmulleridning"!! Finns inget bättre än att rida ut i naturen och perfekt allsidig träning!:-)! Märks att hästarna också gillar att komma ut i skog och mark. Snart blir det nog bad i Dammsjön också:-)
Förra söndagen var ju bror med familj här och hälsade på. Imorgon får vi finbesök av G. med familj!! Vilka
söndagar!! <3
Mannen går på semester om en vecka.. Själv får jag vänta ytterligare lite till innan det är min tur. Vi har tyvärr bara en vecka ihop, då jag fick skjuta fram min, men lite ska vi nog lyckas hitta på:-) Hotellnatt är redan inbokad på annan ort.
Oj, nu blev det lite onödigt mycket surr om allt och ingenting.
Nu ska jag smälta den goda grillmiddagen och bara vara...
//

Av djurenojag - 11 juli 2015 09:14

Sol!! Jag ser solen!! Jag kan ta av mig raggsockorna!! Yay!!!
Sitter med mitt morgonkaffe i "kuvösen" och behöver absolut inte känna mig ensam. 3 hundar, en nyfiken katt, 2 getingar, en humla, 1 bi, 2 stora bromsar och diverse mindre oidentifierbara flygande insekter håller mig sällskap!!
Det surrar överallt, så risken för tinnitus är överhängande;-P

Igår var vi ett sällskap som tog oss till Täkt på vallveckan. Nya, nyklippta glada får var på bra humör. Atli visade upp sin absolut bästa sida och återigen otroligt snäll och så ödmjuk!! Flera tyckte det såg så "fint" ut! Det gillar jag!! Blev glad över orden!

Bölden på Drómi såg något bättre ut igårkväll, så då ville jag inte bråka med den igen. Ska strax ut och titta idag och hoppas innerligen att det vänt och går åt rätt håll. Lär ialla fall bli barbackaridning ett bra tag framöver:-/...
I helgen ska jag BARA vara! Göra sådant som faller mig in och inga måsten, och framförallt njuta av dagens solsken!
Njut ni med!!!
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards