Djuren och Jag

Alla inlägg under augusti 2015

Av djurenojag - 18 augusti 2015 20:12

Veckan startade, och vips så är mitten av veckan alldeles strax här
Att Broadchurch har börjat igen gör knappast saken värre och avsnitt varje kväll! *Lyckan är total*
Nästan varmaste veckan på hela sommaren pågår och hästarna har börjat sätta vinterpäls. Dyngsvettiga efter gårdagens ganska milda pass, så idag fick de faktiskt bara vara hästar.
Andningen funkar än så länge. Tror man ligger på pluspoäng hos andra halvan, när han kommer hem från jobbet och säger att "vilket härligt lugn som vilar över hemmet".
Nu gäller det att träna, träna och åter träna. Vill aldrig någonsin mer tillbaka till träsket!!!
//

Av djurenojag - 17 augusti 2015 07:20

Precis som jag minns mina skolstarter, så började de med tät morgondimma, lite höstkyligt och fuktigt...
Tillbaka till verkligheten liksom....skillnaden mot skoltiden är att man inte har något höstlov, jullov, påsklov mm att se fram emot, utan får nöja sig med att invänta nästa sommarens semester;-P
Men nu är det ny vecka och nya möjligheter!:-)
....och så var det ju det där med att träna att vara här
och nu:-) Andas...
//

Av djurenojag - 16 augusti 2015 18:52

Ett sista inlägg innan dagen är slut.
Mediyogan var fantastisk. Vi var utomhus vid en sjöstrand. Underbart meditativt och själavårdande. Har en plan nu...
Svarta faran hemma igen, fika hos bilvaktarna, hundpromis med tillika fylld svamppåse och hundbad efter att B hittat en mysig brumbrumkacka som inte doftade rosor:-/ Hästar ompysslade och matten mätt i magen.
Nu ger jag upp för dagen... tränar på att andas och slänger mig på sofflocket!
//

Av djurenojag - 16 augusti 2015 11:23

Allting har ett slut. Så även min semester. Imorgon börjar allvaret igen. Dags att ta bort nagellacket för första gången på tre veckor.
Men först ska jag insupa lite mer D-vitamin och rida pållar.
Men ska ändå starta med att strax åka iväg på Mediyoga:-)
Sen hämta hem svarta faran....Var på härlig och trevlig middag hos hela (nästan) familjen Goms och firade en jämnfyllande igår<3
//

[Bild]


Av djurenojag - 13 augusti 2015 07:52

Väckt av en fästing!!!:-/
Tänk att ett sånt där litet krälande djur på armen faktiskt kan få en att vakna och bli klarvaken på några sekunder.
*Morr*

Av djurenojag - 12 augusti 2015 19:20

Efter hästarna har haft två dagars vila, så var det dags att tuta och köra igen. Och när jag är där mitt i skogen så slår tanken mig; att det är så fantastiskt underbart att vara "ett med naturen". Tystnaden, frustande, andetag, fågelkvitter och vindars sus... sen durrar det i mobilen (som
är på ljudlöst...)
I fortsättningen blir det både hundpromenader och ridpass utan mobil, eller ialla fall HELT avstängd. Jag vill ha allt fokus på här och nu, på ridningen, på hundarna, på det som jag upplever för stunden!
//

Av djurenojag - 11 augusti 2015 08:38

Men va' nu då?!?! Regn?!? Skulle ju inte bli nåt regn min sista semestervecka!!:-O
Sitter redo för att strax åka mot fåren och vallhagen! Aircasten är nerpackad, likaså frukost. Tradition att äta frukost i fårhagen:-)
Hästarna är de som uppskattar regnet<3
Igår var en sån där dag då
jag aldrig skulle ha klivit upp ur sängen, men jag hoppas att de än här dagen blir bättre!

Av djurenojag - 9 augusti 2015 18:49

Mannen grillar.. Jag sitter med ett glas rött och vilar mina arma kroppsdelar efter dagens slit...
Nöjd är jag!

Ska väl bli ett nytt staket så småningom, men det får nog bli nästa års uppdrag. Måste ju spara lite tills dess också;-D
Annars har jag egentligen haft en pisshelg med massa ångest och fosterställningsliggande, trots det blev det en mysig gofika med tillhörande vovvebad hos bästaste Gomsligan<3

Hittade ett varsitt körsbär. Resten har blivit fågelmat! Brutalt söta och goda!!
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards