Djuren och Jag

Alla inlägg under oktober 2015

Av djurenojag - 17 oktober 2015 12:23

Av djurenojag - 15 oktober 2015 08:32

En frostnupen morgon och jag njuter av en ledig förmiddag. Hundarna har ännu inte vaknat till liv och jag kan i lugn och ro dricka mitt kaffe. Senaste veckan har varit ganska tuff på både fysiska och psykiska plan, men tror jag är på väg åt rätt håll igen.

Jag har funnit en fin vän sedan en tid tillbaka. Vi ses inte, men vi skriver. Skriver till varandra så fingrarna blöder. Delar med oss av det mesta i livet. Det har hjälpt mig så mycket och jag hoppas vänskapen består.<3

Kylan har alltså anlänt. Det knastrar under skosulorna. Jag fryser. Men ändå, när alla sysslor är utförda, är det mysigt att få krypa in under filten och tända ljus. Massor med ljus.

Dags för tretår...
//

Av djurenojag - 5 oktober 2015 11:16

Vet inte om det är bra eller dåligt, men nu ser man både ut och in genom fönstrena:-P Och yes, pälsvården hann jag med, även om det bara syndes i typ 15 minuter. Gårdagen slutade med att jag fick bada alla jyckarna och dagen idag börjar med att en utav dem måste badas om. Ibland är de så himla billiga:-P

På onsdag är det besök hos dr. Efter att ha väntat i drygt två månader på en tid efter jag druttade av pållen då han gick omkull... Ska även fortsätta historien om handen...I fortsättningen kanske man ska boka tid hos veterinären?!;-D

Den här lediga dagen ska faktiskt spenderas med egenvård. Tanka positiva energier och göra det som faller mig in.... och dricka massor med kaffe!:-)

Av djurenojag - 4 oktober 2015 12:39

Blir så matt på mig själv....
Ett mission idag - att pälsvårda ynglingen.
Men bara först vattna blommorna, som i sin tur leder till att jag tvättar fönstrena, som för att hela fönsterkarmarna skuras. Detta gör att resten ser skitigt ut, så då måste skåpsluckor skrubbas....
Nu är hela jä... köket nerrivet, i kaos och skurtrasan i högsta hugg..
Dumma dumma dampgen! Känner mig själv - kommer att sluta med ett nyskurat helt hem, men ingen yngling pälsvårdad....
Aaaaarrrrrgghhhhh!!!
:-)

Av djurenojag - 3 oktober 2015 10:45

Så blev det oktober! Första snön föll i Kiruna igår, så nu barkar det bara utför. Fast hellre snö och kallt än regn och lera. Idag skulle vi egentligen hälsat på Fam Ohlsson/Barmark, men andra halvan har åkt på en redig manlig bonnaförkylning. Så trippen får skjutas på framtiden.
Ledig gårdag spenderades en hel del i de fyrfotas tecken och det blev lite dokumenterat. Så fortsättning i bilder:

Sen kom anda halvan hem med en present<3 Jag förstod piken! Går man runt i ridbrallor och gummistövlarna dagarna i ända, tycker han att man kan göra det med klass, haha! Snyggast i hästhagen ialla fall!! Och GLAD blev jag!

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards