Djuren och Jag

Direktlänk till inlägg 20 november 2015

Fredagssurr

Av djurenojag - 20 november 2015 08:02

Att ha en sovmorgon betyder inte nödvändigtvis att man måste sova, så därför sitter jag och pimplar kaffe och väntar på soluppgång.
Första riktiga kylan har anlänt. -7 grader just nu, lite lite vitt på marken.... och halt. Det i sin tur betyder att dammsugaren får sig lite semester och RENA hundar!!!! * Tumme upp*!

I onsdags tandemlastade jag grabbarna Rufs&Tufs och begav mig mot Frida och Kungaskogens Islandahästar för lektioner med Toti.
Hrói den lilla slyngeln har nog lite trots i sig och busade sig en del, men godhjärtad som han är så kan man inte annat än skratta. Fick såklart nya tips i träningen men också beröm för hans mjukhet!:-)
Drómi - min klippa genom eld och vatten visade upp sig från sin allra bästa sida. Precis det jag hade önskat mig. Taktren, pondus, kraft och styrka. Bästa känslan ever var när Frida's ston vandrade hemåt. Kände hur Drómi bokstavligt talat växte 2 dm!!! Sådär som man står i hagen och dreglar när de travat runt och vill visa upp sig. Kan tänka mig att det är den känslan för dem som riderr hingstar!! Leendet från öra till öra gick nog inte att ta miste på!
Så med andra ord... Skogsmulleridning;-P lönar sig!!!!!:-)
Nu ska vi träna på och väntar med spänning på nytt lektionstillfälle! Tack alla inblandade för en trevlig dag!!<3

En halv jobbdag kvar, sen tar jag helg. Förkylningen som jag stått emot länge, knackar på dörren. Hoppas jag slipper öppna!!!:-( Har liksom inte tid med sånt skit!!!

Sådärja, nu börjar det ljusna. Dags att ta tag i bestyren innan jobbet!!
//

 
 
lisa

lisa

20 november 2015 08:19

ät maaaassor av frukt så slipper du förkylningen. Esperitox funkar oxå kanon. krya på dig

http://www.brajulklappstips.se/barn.php

djurenojag

20 november 2015 09:45

:-) Esperitox knaprar jag!!:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djurenojag - 7 februari 2021 09:42

Vintern må vara vacker när snön gnistrar, solen skiner så man bländas av strålarna som reflekteras i det vita. På med knäortosen, fodrade underställsbyxor och raggsockor. Där gled knäskyddet ner och underställsbyxorna måste dras ner igen. På med täck...

Av djurenojag - 13 januari 2021 08:40

Trodde ALDRIG att jag skulle säga det, men efter den längsta hösten någonsin så är jag så GALET GLAD i snön som fallit ner!! Det blev så ljust och olerigt! Minusgraderna är inte lika trevliga för en sargad kropp, men man får ta det onda med det goda ...

Av djurenojag - 1 januari 2021 11:53


Déjá vu! Men årets första dag börjar precis på samma sätt varje år. Med att vara ilsk och bitsk. Politikerna kan swisha ihop en Pandemilag på några månader, men att förbjuda allt vad pyroteknik heter är tydligen förbannat svårt! Det är ju bara att i...

Av djurenojag - 31 december 2020 11:32

Årets sista dag är här! Alltid med en klump i magen, då jag bävar inför fyrverkerier och smällare. Bränna upp pengar är inte min cup of tea... En pandemi till trots, där mycket har ställts på sin spets så är min önskan att vi ska lära oss något utav...

Av djurenojag - 29 december 2020 10:51

Dagarns rusar på lite för fort nu tycker jag. Det är ömsom regn ömsom snö och så lite blåst och is däremellan. Måste dela med mig av en händelse med Rökkvi dagen innan julafton. Den där hästen som är livrädd om jag har fel sorts handskar på mig ut i ...

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards