Djuren och Jag

Alla inlägg under december 2015

Av djurenojag - 14 december 2015 08:45

Är det jag som har förkylningen i ett järngrepp, eller är det förkylningen som har mig?
Har inte blivit många knop gjorda i helgen och med det menas att lösdriften mockas dagligen, vatten kånkas, hundarna promeneras och kattmys på magen:-) Men i övrigt har det varit totalt förfall...

Snön lyser med sin frånvaro även om kylan anlänt. -11 just nu och garanterat knottfritt.
Tror dagens stora mission blir ett långt hett bad samt..."avnagellacksfiera" mig inför morgondagens jobbardag.
Och nej, fegade ur på att prova honung i kaffet!;-P

Dagens citat får ändå "Fredde"ifrån Solsidan stå för. Skrattade gott:
" Facebook är en kommersiell version av Stasi"
Mot Sherwoodskogen!!
//

Av djurenojag - 12 december 2015 14:03

Tack Vattenfall! Inte bara el de delar ut, förkylningar verkar de också vilja att alla får;-P *Host*
Tur att man blev krasslig på sin lediga dag!:-P *Snörvel*

Nu är den här på plats. Ett helt träd fyllt med leksaker, tycker katten!!

*Rossel* Kan man ha honung i kaffet?!;-D
-6 grader imorse och än står sig minusgraderna. Äntligen!! Kanske ska springa ut näck och rulla mig i frosten? Kanske tar död på någon basillusk?!
På tal om det, så satte läkaren vid förra besöket för två veckor sedan ut en av mina mediciner. Igår blev min husläkare "upprörd" och satte in dem igen. Själv hamnade jag liksom emellan, med både utsättning och -insättningssymptom... och ska få en sån där EKG-dress att ha på mig ett dygn - i SLUTET av januari;-P
Tur jag inte har så bråttom med att kila vidare:-D
Fick sömn inatt iallafall. Inget ont
*prosit* som inte har något gott med sig.
Tillbaka till soffläget innan det är dags för ansträngning nummer två - hundpromis igen.
//

Av djurenojag - 11 december 2015 07:12

Blev inte överdrivet mycket sömn inatt heller, men vad gör det när jag nu bara kan tassa runt i morgonrock med kaffekoppen i handen tills det ljusnar!!:-)

Tjuvstartat lite med tredje ljuset...

Kommer på att snart är det 9 år sen jag började med min lilla blogg. Mycket har hänt, men mest vardagssurr om allt och ingenting och massor med väderuppdateringar. Tänk, hade jag inte valt att jobba med djur, så hade jag nog satsat på meteorolog;-P
Idag fyller svärfar år och mannen har snörvligt pallrat sig iväg till jobbet.
De ska iväg och äta julbord, så ikväll får jag nog se mig snuvad på "fredagspizzan";-P
//

Av djurenojag - 10 december 2015 17:44

Just det där med att skjuta upp saker till senare:-/ Tog helg klockan 13 idag!! Hem och njöt av att kasta mig på soffan en stund. SJÄLVKLART hade det väl börjat storma OCH regna när det var dags för pållefix och hundpromis!! Änt dä typiskt?!?
Helg ja!! Oj vad jag ska njuta nu!! Körig vecka på jobbet och internethaveri bli man ju smått handikappad av...Har heller inte sovit mer än max tre timmar per natt, så tröttheten är ganska påtaglig.
Mannen i huset är gräsligt förkyld och snörvlar friskt. Själv har jag bestämda planer att avstå hans basillusker. Vet ni vad man får göra när man är "långledig"?!
Jo serru, smutta på ett glas rött OCH måla naglarna! Minsann!! Värsta lyxen.

Av djurenojag - 7 december 2015 20:48

Av djurenojag - 6 december 2015 16:42

Hundpromenaden kommer inte heller... eller jo föresten, den kommer att gå till historien som en av de omysigaste. Regn, mörkt, blåst. Men vi syns ialla fall!

Jag har dessutom pannlampa och varseljacka.
Mitt på skogen möter jag en bil..... som när den passerar långsamt visar sig vara en polisbuss.
Hoppas de sa till varandra att "-Hon syns förjäkla bra!"
:-) Det var ju ialla fall inte mig de letade efter - uppenbarligen!

Av djurenojag - 5 december 2015 17:57

Dags för en liten up-to-date för alla nyfikna själar? :-P
Jag har slagit förra årets rekord, då jag plockade trattisar 3:dje december. Blev en påse idag!!!:-O
Blåser som tusan, alldeles på tok för varmt och lite regn på det.
Mockat och gjort fint i lösdriften. Pållarna gillar vinden, men vantrivs nog med leran lika mycket som jag.

Annars så lunkar livet på, med up's and down's...Kan bli vansinnigt ledsen på människor som inte förstår hur illa de kan göra en annan människa. Samtidigt oändligt tacksam för glädjen som andra delar med sig utav.

Idag har jag lyxen att få bli serverad middag av mannen som står och kockar i köket. Luktar fantastiskt gott.
Den mannen är min! Min trygghet, min stolhet, min kärlek och bästa vän. Och DESSUTOM så står han ut med mig!!<3<3<3

Hälsningar från
// JAGVILLHASNÖ!!!!

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards