Djuren och Jag

Alla inlägg den 2 januari 2016

Av djurenojag - 2 januari 2016 09:46

Snöar! Årets första hundpromenader!
Fåglarna har fått påfyllt med frukostmat och katten sitter avundsjukt i fönstret och undrar varför jag matar maten!
Har ännu inte lyckats städa ut julen, men det är på planeringsstadiet:-)
Maken tar sig en välförtjänt sovmorgon och jag tassar runt med kaffekoppen och morgonrock, precis sådär som jag vill ha mina mornar.
Igår var det den stora pizzadagen, men vi gick emot strömmen och åt nyårsresterna. Antagligen för att vi var för lata för att ta oss iväg och hämta;-P
Snön fortsätter att dala. Tänk, jag som avskytt vinter, mörker och snö i många år, börjar äntligen se charmen. Blir lika glad som barn på julafton av att se flingorna falla till marken.
Nu börjar huset röra på sig och vakna till liv. Lite mer kaffe och sen på med vintermunderingen. Hästarna ska få galoppa i skogen!:-)
//

Hela ligan får lite nyårsrester:-)

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards