Djuren och Jag

Alla inlägg den 23 april 2016

Av djurenojag - 23 april 2016 18:02

Tredje inlägget på en och samma dag. Hur mår jag egentligen;-D
Men vill man dela med sig av något så får man göra det till sig själv! Sen måste man ju ge folk något att prata om också!:-P

Idag blev det långrundor med grabbarna Rufs&Tufs. Var för sig. Leende på mattens läppar när LillTufs töltar i form för första gången!!!! Stackarn blev nog halvt döv av jublet jag utbrast! Men tror att han fattade att han gjorde något bra;-D
Drómi gjorde också riktigt bra ifrån sig. De känner på sig när matten är i fas med sig själv. Jodå, det blev en passläggning också<3
Hundarna har fått träskbadat.....
Så nu.... nu tänker matten "fira" en bra dag!!

Av djurenojag - 23 april 2016 15:50

Av djurenojag - 23 april 2016 08:54

Jag är helt jäkla makalös när "dampgenen" slår till med full kraft. När man liksom börjar med något litet smått och den ena leder till det tredje och sen är allt uppochnervänt... och man spenderar timme efter timme att reda upp kaoset man skapat. Och idag får man lida surt med värk överallt. Nåja, Kapybaraveln är under kontroll för den här gången:-)

Idag ska jag inviga Rufs&Tufs nya dojjor;-) Hoppas på att slippa hagelskurar, även om det dalade lite snöflingor i luften vid morgonfodringen:-/ Nu vill jag ha lite värme. Faktiskt.

Igårkväll fick jag ett trevligt samtal! Törs inte ropa hej än, men är det kanske så att oturen vänt och dags för lite medvind för frun?!??!
Skulle ha "firat" med ett glas rött, men hann somna innan:-/ <3

Jag har en sån där "prydnadskatt" i kaninskinn som ligger ihopkurad och ser relativt verklighetstrogen ut. Den ligger i ett skåp med glasdörrar. Igår plockade jag fram den när Pjakkur låg och myste i soffan och lade den bredvid honom. Trodde verkligen inte att han skulle agera såsom han gjorde. Det blev gos, kurr och purr och sen lade han sig tätt intill. Hann inte säga nåt alls innan hussen tittade på mig och utbrast: - NEJ!, det räcker med en katt!!
Hmm, han läste mina tankar snabbt där;-P

//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards