Djuren och Jag

Alla inlägg den 10 juli 2016

Av djurenojag - 10 juli 2016 16:19

Ned som en pannkaka.

Rufs & Tufs presterade så jäkla bra, trots värme och bromsinvasion.
Ni vet den där känslan när ekorrarna sitter där på sina grenar och applåderar. (Ja, förutom den likstela ungen som jag hittade överkörd i diket då). Den känslan är fantastisk.... och sen gick jag in och tittade på streamade finaler från VM.....:-/
Nåja, ska försöka hitta tillbaka känslan om att jag, Rufs & Tufs presterade VÅRT bästa utifrån förutsättningar<3

Dròmi har efter massor av motion och kondisträning nåt sin matchvikt. Hrói ha en bit kvar, men vi kämpar på. Att de ska få äta gräs är inget jag tänker "tulla" på.

Nu blir det strax vovvepromis och ikväll kör vi middag på Muurikkan. Är tämligen övertygad om att det blir en kall en till det. Jag har ju två lediga dagar kvar!!:-D

Av djurenojag - 10 juli 2016 10:13

Stötte på en huggorm på morgonpromenaden. Hen hade garanterat vaknat på fel sida och var arg som ett bi(?)...geting?!
Tur var väl det iof.. för hade den inte fräst för allt vad den förmådde så hade någon hund garanterat blivit biten. Nu hann jag få stopp på dem då de reagerade med att tvärstanna av fräsandet. Försökte få den arga stackaren att slingra sig in mot skogen, men nädå minsann. Då blev hen ännu argare och reste sig så högt den bara kunde!
Hoppas hen får sola vidare nu i lugn och ro, utan att få söndagslugnet stört:-P

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards