Djuren och Jag

Alla inlägg under augusti 2016

Av djurenojag - 4 augusti 2016 19:36

Jag är inte redo för:
* Att börja jobba igen och inse att det typ är 48 veckor till nästa semester!
* Att mörkret börjar falla på
* Att det känns höst i luften
* Att bada runt i lera
* Geggiga och konstant blöta hundar
och sist men inte minst
* Att frysa!!!
Ge MIG mer sommar och 6 månaders semester, 2 ggr per år!!!

Av djurenojag - 3 augusti 2016 18:01

Imorse blev det viltspår med bästaste Goms. De har hållit på ett bra tag, men för mig och mina lurvar var det första gången. Atli var precis som jag misstänkt, en talang. Han spårade tämligen klockrent, lugnt och metodiskt. Tror inte han tappade spåret en endaste gång. (Förvisso fick mina bara ca 100m långt spår). När han hittade klöven, ville han gräva ner den med nosen<3
Bangsi fattade noll, men med hjälp hittade han sin klöv och blev stolt som en tupp och bar den tillbaka. Krakki, min lilla Krakki - hittade också slutet men med lite omvägar;-P Äckligpäcklig klöv sa han.
Goms vovvar var superduktiga och jätteskoj att se dem arbeta så snyggt!! Men de har ju också en matte som är så duktig och tränar flitigt!!

Naturligtvis blev det gofrukost i naturen!!:-)
När jag kom hem blev det tupplur:-D

ÄNTLIGEN!!! ÄNtliGeN kan jag stryka måla lösdrift på min måste-lista! Har stått där i tre år(!!!!).... Men nu så är det äntligen gjort!! Bästa svartjobbet;-P

Nu kom maken och serverade mig ett glas rött, medans han ska fixa lite "pålle på grillen"!! *Tumme upp*
Jag fortsätter således suga ur min semester på bästa sätt!!
//

Av djurenojag - 2 augusti 2016 09:54

Så blev det helt plötsligt augusti. Ger mig lite ångest att vår/sommaren springer iväg i rasande fart. Nu får man börja tända lampor inomhus på kvällarna. Mornarna med kaffekoppen utomhus är svalare och lite sådär höstluftskyliga och det är sista semesterveckan. Hästarna har börjat sätta vinterpäls och svamparna växer som attan i skogen. Höst på ingång!!
Hoppas bara att den tar låååång tid på sig att anlända till fullo!!!

Imorgon ska mina hundar få gå viltspår för första gången. Spännande. Jag tror att Atli är den som har den riktiga talangen, så det ska bli intressant att se om jag har rätt.
Men nu stannar jag upp, för det är "bara" tisdag! Ikväll äntligen Morden i Midsomer!!
Lite mer kaffe innan hundarna vaknar!
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards