Djuren och Jag

Alla inlägg den 16 februari 2017

Av djurenojag - 16 februari 2017 18:04

... säger ju ordspråket. Men jag har fan otur konstant!!
Hrói min Hrói insjuknade snabbt i söndags. (Lördagen red vi och han gjorde ett superpass!) Ordet "FÅÅÅÅÅNG" gick som en raket genom kroppen och under ett dygn så grinade nog hussen och jag konstant!! Nog för att Hrói saknar Drómi än, men jisses, inte så mycket att han ville gå samma öde tillmötes väl?!?!!??! På tisdagmorgon kom veterinär ut. Stapplig gång och ökad puls i båda framhovar!!! SHIT jag DÖR nu, tänkte jag.....
Men så röntgades hovar mm och TROLIGEN är det inte "fång", utan småblödningar i hovarna av det hårda underlaget och isstyltor!! Hoppas, hoppas!!!!
Har försökt ordna det så bra som möjligt för dem. Hrói står "inspärrad" i lösdriften på världens tjockaste o mjukaste underlag och NSAID. Rökkvi går i hagen och håller honom sällis på utsidan. På kvällarna/nätterna får Rökkvi också bli instängd tillsammans med Hrói så de får klia och umgås med varandra. Än så länge funkar lösningen super och grabbarna verkar ta det hela med ro. Ingenting är jobbigt, bara han tillfrisknar min lilla stora kille<3
Min bästa alla Hjärtansdag ever - Hrói lever!!!

Däremot har han sen en lång tid haft en förstorad lymfknuta som börjat ömma.... Men den ska vi provta när han tillfrisknat från det här - för det ska han.... Har jag & hussen bestämt!!!

Sen finns det några fina människor i min närhet som jag avgudar. De finns där, de är ÄKTA vänner och är så underbara!!!
Tack! Tack! Tack!!! <3<3

Sist men inte minst finns det en hovslagare som är värd alla rosor i världen!!!!!
<3
Nu har jag nog tackat färdigt och ska äta min pizza och längta ytterligare 24h - för sen 1 HEL veckas semester!!!
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards