Djuren och Jag

Alla inlägg den 9 juli 2017

Av djurenojag - 9 juli 2017 18:48

Läste om bålgetingar igår och hur snälla de är. Ja det må hända, men fy i ******* vad STORA de är!! Som ett jäkla reaplan!!!!!
Låter väl den surra runt och vara snäll då *gubbe med stoooor mun*

Av djurenojag - 9 juli 2017 18:44

Den som är ointresserad av att läsa om mina djur, kan gott sluta läsa redan nu!

Efter att jag haft några riktiga bottendagar, så är jag uppe vid ytan igen. Juli levererar fortfarande inte någon sommarvärme, men solen visar sig åtminstone emellanåt.
Precis som vanligt utan krusiduller så är det djuren som får det mesta av mitt fokus. Missen har tillfrisknat och har fått börja gå ut igen. Vildhästen Rökkvi är nu tam igen och idag bestod passet av höger och vänstergalopp:-) Är så jäkla nyttigt för mig att lära honom, eftersom jag själv måste tänka på, och jobba med min egna liksidighet. Jag har verkligen en utmaning framför mig, men samtidigt som jag emellanåt sliter mitt hår och funderar på dammråttor istället. Lika ofta får han mig att växa flera meter. Ett "proffs" hade gjort det på en månad eller två. För mig kommer det att ta år. Men då kan jag förhoppningsvis stoltsera med att "Vi gjorde det! Han och jag. Tillsammans!" Vi är båda envisa och osäkra. Men vi kämpar ihop! <3
Hrói är.... Hrói. Grabben som har tagit på sig rollen som Dròmi's efterträdare med bravur. Hjärtat av guld. Imorgon får jag troligtvis domen om hans framtid. Nervös är bara förnamnet.

Hundarna är....
...friska och dampiga. Precis som deras matte emellanåt. Idag tog vi en härlig eftermiddagspromenad runt gamla gruvområden och avslutade med bad i Främundstjärn. Matten blev rätt blöt hon med.
Nu sitter jag och inväntar söndagspizzan:-) Behöver allt lägga på mig nåt kilo insåg jag när jeansen gled ner på höfterna:-O
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards