Djuren och Jag

Alla inlägg den 2 augusti 2017

Av djurenojag - 2 augusti 2017 19:46

Mannen i huset har gått på sin välbehövliga semester, medans jag forsätter åka bergodalbana.
Insåg att det florerande skämtet på sociala medier inte har så fel.
"...I år kom sommaren på en torsdag." En enda dag vi haft upp emot 27 grader varmt!! En enda!!! Galet!! Jag fryser!!!!

Vi fick årligt besök av goda vänner igår! Härliga familjen Barmark/Olsson<3
Tack för att ni kom!!!!!!<3<3<3
Idag fick vi känna på regn, rusk, hagel och åska!! Flera smällar gick ner häromkring, så förutom rädd hund o katt, så reagerade hästarna och blev stressade som tusan. Antar att de kände av det i marken och tryckluften. Nu har de kommit till ro allihopa ialla fall.


Min lilla "gräspaddock" har blivit rensad och friserad så nu kan de inte snubblade på nån liten slykvist!!
Idag lärde sig Rökkvi sidoförflyttningar! Lilla pojken är så duktig och trots sina vildhästfasoner emellanåt, så känns det att vi har "boundat". Han litar på mig. Han lyssnar på mig. Och viktigast av allt; JAG börjar LITA på honom!! Det är en fantastisk resa vi gjort och gör ihop!!
Har aldrig ÄLSKAT en häst så otroligt mycket, så fort!!!

Hrói är min trygghet i livet!! Tur att man kan ha plats för så många i sitt hjärta!!!
Om allt går vägen så kanske jag kommer att expandera mitt hjärta lite ytterligare:-D <3

//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards