Djuren och Jag

Alla inlägg den 14 september 2017

Av djurenojag - 14 september 2017 09:00

Det är svårt att hitta inspo att skriva och uppdatera sin lilla blogg. Men så har jag haft den så länge nu att det är ett litet skötebarn och svårt att bara lägga ner. Är emellanåt lite underhållning att gå tillbaka och kolla vad som hänt/inte hänt... Och framförallt jämföra vädret - vädernörd som jag är.
Den här veckan har bestått hitintills av en hel drös med "måsten". Baksidan med att vara vuxen. Föredrar definitivt när kalendern är tom.
Hösten har anlänt på riktigt. Regn och rusk avlöser varandra, löven gulnar och faller till marken.
Djuren mår *peppar, peppar* bra!:-) Atli har nått sin matchvikt. Likaså Hrói. Rökkvi ska ju få jobba några veckor till innan långvilan. Däremot har det blivit lite sporadisk ridning senaste veckan då jag stukat foten..... igen!:-( Kan inte finnas ett enda ligament som är intakt i mina fötter! *Mutter*

Just ja!! Har varit och vallat med Krakki!! Första gången efter ett låååångt uppehåll! Takterna satt i och han var riktigt riktigt duktig. Valla är hans grej och jag måste verkligen låta honom få sitt arbete<3
Han sov nästan ett helt dygn oavbrutet efteråt!
Matten tyckte naturligtvis att det var skoj hon också!!

Som vanligt den här årstiden så består med rekreation i svampplockning, även om det också fått stå lite åt sidan pga foten. Men med kängor och linda så funkar det helt okej.
Snart börjar det bli dags att packa ihop trädgården inför vintern. Lägga blomlökar/knölar i dvala och skörda gröna tomater som får mogna på fönsterbrädan. Lite som "Utvandrarna".. Lägga locket på brunnen och täcka för fönstrena.
Nä, dricka upp kaffet och hundpromenad nu då.
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards