Djuren och Jag

Alla inlägg den 9 december 2017

Av djurenojag - 9 december 2017 16:30

Efter 7v vila av hästarna så var det dags. Det har varit skönt med planerad vila - för oss allihopa. Inga sätt är rätt eller fel, utan tror alla får gå efter sin egna magkänsla. Men min tro är ialla fall att det är nyttigt för både hästarna och mig att få en planerad brejk. Tragglat med Rökkvi’s  högergalopp - men som idag bara fanns där. Han ville liksom aldrig sluta galoppera. Baldur som bara tycker allt är skitskoj och den tryggaste 4-åring ever. Med på allt. Sist men inte minst Hrói som kom joggandes i hagen när jag hade med grimman ut. Tölten finns där igen och han är hästen jag skulle kunna rida sittandes blundande bakåfram<3
Så yes, visst kan vila vara susen!!!
Hade jag mött någon människa idag undrar jag vad de hade tänkt.... Mitt leende från öra till öra måste ha sett roligt ut.

Trots vilan, så spenderar jag ju åtskilliga timmar i veckan med att bara vistas i hagen tillsammans med dem. Leker, flyttar, gosar, miljötränar med saker mm...Bara studerar deras språk.
Tillsammans med hästar blir jag 12 år igen. Där ridning inte är allt.
Idag tänker jag hålla kvar vid dagens glädjefyllda känsla och vara tacksam för att dessa killar gör mitt liv så betydelsefullt!

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards