Djuren och Jag

Alla inlägg den 26 januari 2018

Av djurenojag - 26 januari 2018 10:46

Jag är ju allmänt känd som en jäkla otursgroda - varför i hela friden måste JAG spä på ryktet!!! Blir så arg på mig själv!!! Var minsann så duktig och hade broddar på mig på isgatorna igårmorse, och så går jag och HALKAR INNE på jobbet!!! Gahhh!!!
Det var nog första gången på sisådär 25 år som
jag gick ner i spagat och benen stod som ett plockepinn. Aj! Ja det gjorde faktiskt förjäkla ont!
Mot VC och därefter ambulans(!!!!) till Falu Lasarett.
Och nu kommer kritiken.....
Jag är helt övertygad om att vården vid akutfall är oslagbar!! Inget sagt om det. Men......
Till en början låg jag i ett rum i två timmar utan att nån ens sa hej eller noterade min ankomst. Ingen klocka att ringa på. Kunde inte ta mig nånstans alls!! Efter fyra timmar bad jag om smärtlindring... Efter ytterligare två timmar undrade jag var den tagit vägen. Oj, det hade de glömt bort.
Totalt låg jag i 9 timmar sånär som på en slätröntgen och 3 minuters undersökning av läkare.
14 timmar efter jag senast åt fick jag äntligen en kopp kaffe och en ostklämma! Sjuksystrarna oslagbara!!! De gör sitt bästa och ska ha en eloge.
Men jag jämför med djursjukvården:
Folk kan bli griniga efter 10 minuters väntan eller att det tar 20 minuter innan röntgenplåtar blivit tittade på ordentligt!!!! På ett djursjukhus finns det MINST en veterinär på varje avdelning. På lasarettet finns den en läkare i hela jäkla huset!!

Nu har jag fått spy ur mig och får väl se hur länge jag ska behöva vänta på vidare MR av knät. Men jag lever. Det är trots allt bara ett knä.
Nu ska jag göra allt i min makt att vara på benet snart så jag kan komma tillbaka till jobbet OCH rida OCH promenixa hundar. Annars kommer tapeterna härhemma vara nerklösta inom kort!!

Diagnos: Knäskålen hoppade ur led, men tack vare en fin kollega fick hon det på plats fort. Misstanke
om att ledband och korsband är skadade ev. helt av ska MR få berätta....
Prutt!!
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards