Djuren och Jag

Alla inlägg den 3 februari 2018

Av djurenojag - 3 februari 2018 08:02

Sällan har jag skådat så många vintriga bilder och jag är inte sämre jag. Har ju kommit så sjukt mycket snö. 92 cm uppmättes mängden på förmiddagen och nån enstaka till cm kom igårkväll.

Hussen har varit snäll och fixat spår till både hästar och hundar så de kan ta sig någonstans överhuvudtaget i trädgården och hagarna.

Hade ju en knäklagofri dag igår...... Så idag får jag beklaga mig igen!! Att gå omkring med ortosen (även om den redan är delvis trasig) går faktiskt hyfsat. Så länge jag slipper ta mig ut i snömassorna. Men att försöka sova - är skvatt
galet omöjligt! En natt sedan förra veckan fick jag faktiskt fem timmars sömn. Sen dess har jag fått nöja mig med 2-3 timmar. Finns inte ett
läge som funkar utan att benet pulserar. Eller snarare - det känns som att få en grov skruvmejsel inkörd i knäet. Och så vrids den runt för lite extra allt - liksom!
Så, nu är jag nöjd att fått ojja mig:-)
Eller nä, det är jag ju inte för jag är GALET frustrerad över att inte kunna rida, jobba, köra bil eller bara få härja runt!!!
Dessutom känner jag enorm empati för min otroligt snälla förkylda make som får dra tungt lass härhemma och sköta om m i n a djur. All eloge till att han står ut med klantröven jag <3

Nånting som jag ändå klarar av - det är att dricka kaffe!! Så nu dags för påfyllning!!!
Åver änd aut!
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards