Djuren och Jag

Alla inlägg den 28 februari 2018

Av djurenojag - 28 februari 2018 07:38

Ledig onsdag. Kallt som f*n ute (-17) och mannen ger hästarna frukost! Det är vardagslyx för mig!

Igår var det Internationella isbjörnens dag och det kändes kan jag lova. Nog för att man varit med om många snöstormar i livet. Men få när det samtidigt ligger på -15! Hästarna häckade i lösdriften och hundarna fick kramper i tassarna. Samtidigt som matten nästan frös ihjäl!
Mina planer på att åka till kallaste platsen på jorden, i Sibiren, har lagts på hyllan. Mycket osäkert att jag skulle överleva en sån upplevelse.

I helgen som var gjorde jag en liten snygg avåkning i en stor snödriva. Knät räddade jag och bjöd sen mannen på avåkningsbakelse.

Han tycker kanske att jag borde åka av lite oftare;-)
Hur som helst så berodde den på pigga och glada hästar, så då får man allt bjuda till lite.

Nu ska jag bara kura inne med kaffemuggen ända tills hundarna blir nödiga!
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards