Djuren och Jag

Alla inlägg den 3 juni 2018

Av djurenojag - 3 juni 2018 09:44

En sån här vår och försommar kommer man nog aldrig att få uppleva igen, så jag fortsätter att suga musten ur värmen och solen. Som svensk är man ju aldrig riktigt nöjd hur det än är, så jag ska inte vara annorlunda. Liiite regn skulle inte skada. Igår morse tog ridabstinensen överhand och alla grabbarna fick sig en omgång. Värmen tar på dem, men hittade mindre varma skogspartier som låg i skugga. Jag har väl aldrig i hela mitt liv flugit av en häst så många gånger på så kort tid, som jag bokstavligt talat flugit av Baldur. Första gången blev han lite rädd. Andra gången en liten reaktion... Numera ser jag att han gapskrattar inombords;-)
Det är inte att han är dum på något sätt, utan oavett vilken gångart vi har så är han världsbäst på sliding stop!!! Han tvärnitar, matten flyger, haha.
Jag håller mig inte heller för skratt, utan borstar av mig och hoppar upp igen! Tur man varit gymnast en gång i tiden. Tycker nämligen att mina flygturer är ganska så graciösa:-) Bästa var förra helgen när vi skulle ut och hoppa lite naturhinder. Kanske kan vara bra att visa hästen först? Baldur hoppade inte (till att börja med), men matten gjorde bra snygga hopp!

Vi har fått vägarna saltade genom byn. Saltet binder fukten i hundarnas pälsar alldeles alldeles utmärkt :-O. Ni vet, när man ska plocka ur en halvsugen polkagriskaramell ur munnen och fingrarna blir sådär äckligt kladdiga? Så var hundpälsarna, så det blev ett rejält bad av dem, hela ligan.
Mannen spenderade åtta timmar i flygplan igår. Brandflyg. Tydligen hittade de några skogsbränder och fick dirigera brandkåren. Tror brandmännen dansar regndanser när de inte är på utryckningar.
Det blev ialla fall inget av vår planerade grillmiddag, då min hunger slog till långt innan han kom hem.
Nu har hundarna fått sin promis och jag ska avnjuta en kopp kaffe, eller två...

Katten ligger mest utslagen och vilar under dagen. Men igårkväll tyckte han att jag kanske skulle ha fler husdjur. Kom in med i mina ögon världens största fetaste sork. Halvdöd, halvlevande? Talade snällt om för katten att hussen förbjudit fler husdjur och avslutade sorkens dödsångest...
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards