Djuren och Jag

Alla inlägg den 6 augusti 2018

Av djurenojag - 6 augusti 2018 18:35

Hejdå juli och... näe, kan inte välkomna augusti, utan den bara kommer vare sig man vill eller inte. Drygt halvvägs in på semestern.

Idag har jag frusit h e l a dagen. Luften börjar lukta *skolstart* och jag får panik.
Ångesten, som inte syns kämpar jag med nästan varje dag. Ibland vore det så mycket enklare om
man kunde linda ett bandage runt huvudet.

Persedelvård har fått vara dagens mission. Även om vi inte visar upp oss offentligt så ska de väl ändå få vara lite stiliga? Boyzen.
Idag har de en ledig dag. Baldur ska få köra några veckor till, sen ska han få lite långsemester. Mogna. Smälta. Rökkvi någon månad till och Hrói lite längre. Allt enligt min plan som
jag följt tämligen väl det här året. Baldur har fått alla gångarter på plats utan mixning. Rökkvis tölt har börjat smälta in, men framförallt styrkan i de andra gångarterna. Har lärt mig på resan att det är jag som stressat upp honom i tölten, så nu när jag lärt mig, så har det börjat släppa för honom.
Hrói har fått träna kondis och nästa tillfälle ska han få passtränas lite. Han älskar det och blir både mjuk, avslappnad och glad!
Skriver dagbok efter varje ridpass vi gör:-)

Idag blir det första gången med grillat sedan eldningsförbud på egen tomt upphörde. Ska bli smarrigt och mannen säkert lite stolt att få ta på sig *brajjar-rollen* igen.
Dåså, det var en liten augusti update från mig!
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards