Djuren och Jag

Alla inlägg den 8 oktober 2018

Av djurenojag - 8 oktober 2018 12:33

Höstrusk!
Älgjaktsstart.
Har lika många löv inomhus som ute. Det mesta fastnar i hundarnas päls nu. Nu får vi hålla oss från skogarna, till makens stora glädje;-P
Jag erövrar fortfarande mina demoner och rädslor sakta men säkert. Är ett heltidsarbete att jobba med sig själv, men jag längtar väldigt mycket till mitt andra jobb nu. Känner att jag börjar bli redo.
Dags att få av sig *fotbojan*.


Vaknade väldigt tidigt imorse. Låg bara och väntade på telefonsamtalet - att en häst smitit -. Baldur har rymt 3 ggr på en vecka! Har inte en susning om hur han lyckas då hagen är intakt och ström på tråden. Igår hotade jag med att raka av honom all päls och klä in honom i aluminiumfolie. Kanske lyssnade han, för imorse var han kvar i hagen. Första gången blev de andra två lite stressade och avundsjuka. Gång två och tre har de inte kunnat bry sig mindre;-)
Det är något med mig och rymmarhästar. För att hålla mig sysselsatt? Slita av mig mitt hår? Hålla liv i mitt *italienska* temperament?
Tur han är sjukt söt & trevlig!!:-)

Snart blir det brasa i kaminen. Sen ska jag väl svära och domdera lite mer med raggsockestickningen. Går inget vidare med nya paret, men skam den som ger sig.... och det är ju inte så att jag ska ta mig iväg nånstans;-P
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards