Djuren och Jag

Alla inlägg den 13 januari 2019

Av djurenojag - 13 januari 2019 08:50

Ibland behöver man lite wake up calls. Även om jag själv tycker mig kunna vara källkritisk, så blir man hemmablind även där.
Lyssnade intresserad på Anders Hansen hos Skavlan i fredags. Även om de bara skrapade lite på ytan, så tänkte jag till ett steg extra. Hur allt spelas på människans rädslor.
Nyss fick jag upp en artikel i mitt flöde om att socker är barnens drog och ger dem fetlever. Sätt ett dr. framför namnet så är det ingen som ifrågasätter. Dock fanns det i artikeln ingen som helst källa på forskningen. Skräm upp oss bara. Barnen är narkomaner!!!
Jag säger inte emot artikeln. För jag har inte den blekaste aning. Det enda jag vet är att jag fortfarande LEVER! Trots att jag var ett mycket knepigt barn som hade en skev relation till mat och i princip levde på socker. Jag borde vara stendöd! För länge sen. För jättelänge sen.

Nä, nu ska jag bli än mer vaksam på var och vad jag läser. Livet är tufft att leva redan, som det är. Ingen behöver spä på mina rädslor.
Och medans flödet fortsätter att skrämma upp oss, sätter jag min mobil i ?flygplansläge? och tar mig ut i skogen med vovvar. Där trivs jag som allra bäst!
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards