Djuren och Jag

Alla inlägg den 16 januari 2019

Av djurenojag - 16 januari 2019 07:49

Jag är alldeles för okunnig vad gäller politik och jag håller mig gärna ifrån diskussioner på sociala forum. Men.
Jag tycker nog som väldigt många andra att våra politiker (kan ju knappast kalla dem folkvalda just nu) gör sig själva till åtlöje. Dessutom får de betalt för det. Ideologier i all ära, men alla vet ju vilka som vinner på detta fiasko. Tyvärr!
Det kan ju till och med ett litet barn räkna ut och behövs inga utredningar eller sifoundersökningar för.
Så. Det var ungefär så långt som mitt politiska engagemang sträcker sig.

Idag ska det snöa. En säger klass 1 varning för 1-3 dm snö. En annan säger 4 cm. Och en tredje lite småfjun. Vi får se. Lite som politik över vädret;-)
Oavsett väder, svajigt land och en kaotisk värld så är det onsdag. Onsdag = ledig dag. Dagen då jag vill hinna med a l l t jag inte orkar de andra dagarna. Ibland blir det fel och jag både dubbel och trippelbokar mig på to-do-saker. Som idag:-O

Igår var det tulpanens dag. Jag ÄLSKAR tulpaner. Tulpaner är beviset på att det kommer att komma en vår. Ljusare tider. Hopp om livet. Jag fick inga tulpaner trots att jag hintade till mannen. Han glömde, sa han. Vilken himla tur att jag stannade till på affären efter jobbet!
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards