Djuren och Jag

Alla inlägg den 9 juni 2019

Av djurenojag - 9 juni 2019 10:12

Morgontemperaturen halverades från gårdagens. Till djurens glädje, till min mindre glädje.

Tar för givet att de flesta sett videosnutten på björnarna som rockar loss ohämmat till fyrverkeriets alla färger och Eurythmics *Sweet dreams*?
Så jobbar mitt huvud. Dag som natt. Om allt och ingenting.
Kommer på mig själv på hundpromenaden varför jag aldrig hittar något fyrklöver. Jag tittar uppåt. Funderar på varför jag älskar skogen. Tystnaden. Hör bara hundarna som sliter åt sig ett grässtrå och smaskar på. Ett ljud jag förövrigt avskyr. Gökens morgonhoande.
Ägnar en tanke åt pappa. Att jag går i hans fotspår. Att det är i naturen ångesten håller sig på behörigt avstånd. Att jag numera törs bege mig ut. Att jag kan hantera tankarna på rädslan efter medvetandeförlusten. Tacksamheten.
Att jag stannade upp och tog ett foto av hundarna på min oas. Den plats som Drómi & jag hade tillsammans. Där vi ofta stannade till och bara andades.

Hur man omedvetet förändras ju äldre man blir. Att inte behöva söka bekräftelse någon annanstans än hos sig själv.
Och att jag i allt det här någongång kommer våga mig ut på en tävlingsbana med hästarna. Det är ett långsiktig mål. Är inte där än. Mentalt.
Min dröm att en gång i livet få rida en lektion för Reynir. Därför hans ord ligger så nära mina tankar. Om den där glädjen.

Att jag idag väljer att tänka positiva tankar. Att sudda ut det negativa. Det som tar min energi. Att inte kunna förändra historia. Det som varit.

Sen tillbaka i nuet. Om veden som ska tas om hand. Om gräset som måste klippas. Hunden som
ska badas och det där brevet jag vill skriva.
//


Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards