Djuren och Jag

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2019

o.k.t.o.b.e.r

Av djurenojag - 5 oktober 2019 07:47

Vad hände? Vips så blev det oktober. Kylan anlänt med råge. Första snöflingorna trillade ner från skyn igår. Tur att jag var förutseende och plockade in tomaterna som inte riktigt hunnit med att mogna. Jag hoppas att mina fina hängpelargoner klarat minusgradernatten inne i kuvösen, så de kan få flytta in idag.

Rökkvi den lilla busen är inte längre vildhäst, även om han gärna ser att jag får jobba lite innan han ger med sig i hagen. Det går absolut inte att bara gå rakt på honom. Han måste få någon minut på sig att läsa av mig och vilken mood jag är i. Jag är nöjd så. Det är okej. Dessutom har jag senaste tiden provat mig fram i bettdjungeln för att ha lite att variera med. Han stormtrivs med ett ee stångbett, men känns inte okej att rida med det dagligdags. Dessutom som att jag vill variera ganska mycket. Han gillar också peewee?t. Men nu så inhandlades ett ee muffbett. Jäklar vad bra han trivdes med det. Sög på det som
värsta godaste kolan och var riktigt riktigt tillfreds.
Baldur gör också framsteg. Stora. Han börjar bli vuxen i huvudet. Dock har jag lurat dem stort. Var helt övertygad om att älgjakten börjar på måndag, så har lovat dem vila efter nästan ett års ganska mycket arbete. Men så är det en hel vecka kvar... Tror de kommer bli sura på mig;-P. Hur som helst kommer det kännas bra att få ge dem lite semester. Dessutom är det ganska mycket med studierna nu, så det passar bra att få gräva ner mig i kurslitteraturen och allt som ska lämnas in.
Så, klart, slut för denna gång.
//

 
 
Ingen bild

G.

5 oktober 2019 07:55

Du lurade inte bara hästarna utan även mig :-D
Fick lite panik för jag vill hinna rida mer i skogen innan jakten och just nu finns inte orken (förkyld). Nu har jag plötsligt en vecka till på mig *puh*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djurenojag - 7 februari 2021 09:42

Vintern må vara vacker när snön gnistrar, solen skiner så man bländas av strålarna som reflekteras i det vita. På med knäortosen, fodrade underställsbyxor och raggsockor. Där gled knäskyddet ner och underställsbyxorna måste dras ner igen. På med täck...

Av djurenojag - 13 januari 2021 08:40

Trodde ALDRIG att jag skulle säga det, men efter den längsta hösten någonsin så är jag så GALET GLAD i snön som fallit ner!! Det blev så ljust och olerigt! Minusgraderna är inte lika trevliga för en sargad kropp, men man får ta det onda med det goda ...

Av djurenojag - 1 januari 2021 11:53


Déjá vu! Men årets första dag börjar precis på samma sätt varje år. Med att vara ilsk och bitsk. Politikerna kan swisha ihop en Pandemilag på några månader, men att förbjuda allt vad pyroteknik heter är tydligen förbannat svårt! Det är ju bara att i...

Av djurenojag - 31 december 2020 11:32

Årets sista dag är här! Alltid med en klump i magen, då jag bävar inför fyrverkerier och smällare. Bränna upp pengar är inte min cup of tea... En pandemi till trots, där mycket har ställts på sin spets så är min önskan att vi ska lära oss något utav...

Av djurenojag - 29 december 2020 10:51

Dagarns rusar på lite för fort nu tycker jag. Det är ömsom regn ömsom snö och så lite blåst och is däremellan. Måste dela med mig av en händelse med Rökkvi dagen innan julafton. Den där hästen som är livrädd om jag har fel sorts handskar på mig ut i ...

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards