Djuren och Jag

Direktlänk till inlägg 28 mars 2020

Ett helt vardagligt inlägg

Av djurenojag - 28 mars 2020 09:58

Happ, gick ju sådär att bli lite bättre på att skriva här, men än är det inte april! Coronamail, Coronanyheter, Coronakarantän, Coronacup, Coronahamstring, Coronabärs...Så här ska det bli ett inlägg u t a n Corona hade jag tänkt. (Men jo, jag tar mitt medborgliga ansvar och stormtrivs att få vara introvert och osocial!)
Ett sånt där vardagligt inlägg om egentligen allt och ingenting.
Äntligen börjar hästarna fälla och har fått av sig vinterskorna. Det betyder VÅR på riktigt. Som jag längtat. Ljuset är tillbaka! Understället är tvättat och undanpackat. Tomatfröna är nedpetade i jorden, katten börjar intressera sig för att gå ut, Atli får äntligen bada i sina äckliga diken och jag står i startgroparna för att få vårstäda *kuvösen* och harva hästarnas hage. Det här är MIN årstid! Bara en önskan om sisådär 25 plusgrader till så är allt som det ska vara:-)
Nånstans mellan allt så ska det pluggas också. Haft 2 intensiva dagar framför datorskärmen och examinerande uppgifter hopar sig så det står härliga till. Just nu skjuter jag upp dem lite i hopp om någon regnig och blåsig dag. Som sagt, april kommer strax och alla vet ju hur april kan vara.



*Peppar, peppar* så har min vildhäst inte varit just vildhäst på väldigt länge nu. Jag har ändrat lite i min taktik och agerande och än sålänge verkar den fungera. Men någonstans är jag förberedd på bakslag också, vilket är bra så inte besvikelsen sänker mig ännu en gång.

Nu ska jag ut och njuta lite av vårsolen. Kaffekannan är tömd och sängen bäddad!
//

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djurenojag - 7 februari 2021 09:42

Vintern må vara vacker när snön gnistrar, solen skiner så man bländas av strålarna som reflekteras i det vita. På med knäortosen, fodrade underställsbyxor och raggsockor. Där gled knäskyddet ner och underställsbyxorna måste dras ner igen. På med täck...

Av djurenojag - 13 januari 2021 08:40

Trodde ALDRIG att jag skulle säga det, men efter den längsta hösten någonsin så är jag så GALET GLAD i snön som fallit ner!! Det blev så ljust och olerigt! Minusgraderna är inte lika trevliga för en sargad kropp, men man får ta det onda med det goda ...

Av djurenojag - 1 januari 2021 11:53


Déjá vu! Men årets första dag börjar precis på samma sätt varje år. Med att vara ilsk och bitsk. Politikerna kan swisha ihop en Pandemilag på några månader, men att förbjuda allt vad pyroteknik heter är tydligen förbannat svårt! Det är ju bara att i...

Av djurenojag - 31 december 2020 11:32

Årets sista dag är här! Alltid med en klump i magen, då jag bävar inför fyrverkerier och smällare. Bränna upp pengar är inte min cup of tea... En pandemi till trots, där mycket har ställts på sin spets så är min önskan att vi ska lära oss något utav...

Av djurenojag - 29 december 2020 10:51

Dagarns rusar på lite för fort nu tycker jag. Det är ömsom regn ömsom snö och så lite blåst och is däremellan. Måste dela med mig av en händelse med Rökkvi dagen innan julafton. Den där hästen som är livrädd om jag har fel sorts handskar på mig ut i ...

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards