Djuren och Jag

Alla inlägg den 5 mars 2012

Av djurenojag - 5 mars 2012 21:39

Nä inte direkt, men det är vad nyheterna handlat om idag.Vettesjutton om det behövs en hel drös med människor som gör en studie..?Facebook är en stor lekskola och för väldigt många är det nog en form av flykt från verkligheten, att söka bekräftelse och "tävla" om vem som lever det lyckligaste livet! Fast egentligen så skiljer det väl sig egentligen inte så mycket från verkligheten?? De som beter sig som patetiska skitar på FB, är ganska troligt skitar även i verkligheten.Svartsjuka, förtal, lögner.......Varför inte bara låta det vara ett underhållande, tidsfördrivande forum?!? Men det verkar ju dumt att vara på FB om man blir deprimerad av det. Kan det inte vara vice versa?!?Kom ihåg att det som sägs och bilder som läggs ut antagligen kommer att finnas i cybervärlden väldigt, väldigt länge. Tänker mest på alla barn som hängs ut i alla diverse poser och situationer...Har de något val? Det var kvällens spekulation från mig...//

Av djurenojag - 5 mars 2012 13:21

Tanken har slagit mig, om jag skulle sälja den ena eller den andra hästen, och satsa på något yngre, något bättre?! Men hur gör man då?! Jag är ju bara en hobbyryttare som inte alls har några ambitioner att komma långt eller högt upp på tävlingsbanor, men vill ändå utvecklas.......

Fast utvecklas gör jag ju tillsammans med de jag har. Dock blir de inte yngre. Inte jag heller....Så hur gör man? Hur tänker man? Det enklaste vore ju att bara samla på sig fler hästar, men man måste ju ha pengar också.

Detta slog mig i dag när jag var ute och red.....

Och så gick de helt underbart bra, båda två!!!! De är ju mina soulmates! Så jäkla skoj att rida och gör allt jag ber om. Vi hoppar, har skoj, klättrar, tränar seriöst, badar......ja det mesta tillsammans. De litar på mig och jag på dem. De är inte världens vackraste - men för mig är dem det! <3


    


Nu tar jag mina sega lungor och.....gör som missen:


 


Imorgon är det U-a som gäller! :-)

//


Av djurenojag - 5 mars 2012 09:15

Tänk som jag letar, utan att finna.. Jag hittar inte den dolda kameran!;-) Imorse var jag klok nog att släpa med mig inbokningsblock och telefon på WC'n, men tro inte att det ringer då minsann!:-)Fryser och halsont, men ingen feber!!:-) Kanske är mina snälla basillusker duktiga och äter upp de elaka?!?Kallt ute, men hoppas på att graderna stiger! Hagen som vi var duktiga att mocka av, börjar fyllas på igen...evighetsgöra?! Inkomster & utgifter!!Snart dags att ta tag i dagen!! //

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards