Djuren och Jag

Alla inlägg under november 2017

Av djurenojag - 26 november 2017 18:26

Helgen kom och vips var den slut....På med nagellack, av med nagellack!!
I fredags var vi på Johan Glans och oj vad vi fick skratta!! Glans är helt klart det roligaste Sverige har. Skulle kunna se showen igen och garanterat skratta lika mycket.
Idag har det fuskats och adventsljusstakar är på plats. En heeeeel vecka för tidigt. Men det struntar jag i. Är så galet trött på mörker, så lite varde ljus muntrar upp.
Min lilla bruna vovve har ont i magen och det skär i mattehjärtat att se honom så. Nu hoppas vi på snabbt tillfrisknande och inget smittsamt. Han ligger nerbäddad mellan hussen och mig i soffan nu.
Ny vecka och nya möjligheter på intågande... typ...
//

Av djurenojag - 22 november 2017 10:40

Ofta funderar jag på hur mycket knasiga människor det finns i världen.... Men så helt plötsligt inser jag att man ska inte kasta sten i glashus.
Note to self: Packa inte hö med stickade tröjor och tändare blir sällan så skitiga att de behöver tvättas i tvättmaskinen ?
Gör om gör rätt.....

Av djurenojag - 19 november 2017 17:29

Jag ÄR INTE gjord för kyla!!! Faktiskt. Sådetså. Basta. Fy *svordomar* vad kallt det är. Hela jag värker, lider & kvider.

Samlar vuxenpoäng och har höstgryta på spisen som borde vara klar om nån timme. Hoppas det är sting i den så min kroppstemperatur höjs. Maken har ialla fall varit snäll och gjort brasa i kaminen. Kommer jag inte till jobbet imorgonbitti så har jag frusit fast någonstans?!
Fattar inte att jag har djur som bara älskar kylan... ja, inte katten då. Han är som matten! <3
Och kanske, kanske skulle Baldur följa med in och sova i sängen om han fick. En riktig kelgris som hellre kommer för att gosa än att äta mat.
Det är kärlek det!

Jag har slarvat lite med mina läxor. Både studier och samtal. Ska ta tag i det där. Lovar mig själv det. Typ. Snart.


Nä, får nog springa och sätta på mig ett par raggisar och hoppa ner under filtarna!! BrrRrRRr!!
//

Av djurenojag - 18 november 2017 08:52

Livet är som en bergodalbana fylld med toppar och dalar, men det är väl just det som gör just livet så påtagligt? Har varit en känslomässig tuff vecka med begravning av ?morfar?. Även om just döden är det enda man vet med säkerhet ska komma i livet, så är det alltid lika sorgligt att ta ett avsked.

Toppen i veckan är att mina hästar har fått vinterpjucksen på och slipper dansa runt som
Bambisar på hal is. Den lilla snö vi fick förr helgen har regnat bort, så nu är det sådär många nyanser av grått igen.

Den här helgen ska ägnas till att bara vara. Att bara göra det som för stunden faller mig in. Mitt behov av återhämtning har ökat rejält senaste åren och jag ska fylla på lite på pluskontot. O? yes, no shit Sherlock, kontot fylls bäst på tillsammans med djuren!:-)


Av djurenojag - 8 november 2017 07:39

Ledig onsdag. Ser redan framför mig att dagen spenderas med hästar istället för att plugga:-O Borde plugga... Handlar om prioriteringar.
Längtar efter snö nu. Lyser upp tillvaron på ett annat sätt. Tystnaden. Allting blir lite tystare när snön kommer. Lite ljusare.

Igåreftermiddag kunde jag inte hålla mig från svampplockningen igen:-D Trots att det hann bli mörkt gick jag där med mina svamphökögon och lyckades fylla korgen. Hundarna suckade. Bad om ursäkt att matten var tråkig och oengagerad i dem<3

Det börjar närma sig årsdagen då mitt stora hjärta fick akut somna in. Det gör ont. Trots all glädje med mina nya snorungar, så är sorgen efter Drómi fortfarande väldigt påtaglig. Har svårt att acceptera att vi inte fick åldras tillsammans. Han kommer alltid ha en stor plats kvar i mitt hjärta.
Vet att jag nämnt det förut, men det är glädjande att hjärtat har så stor plats för all kärlek.

Lika trist avslut varje gång, men kaffet är livselixiret och det är så jag börjar dagen!
//

Av djurenojag - 5 november 2017 14:55

Som vanligt, precis som vanligt så gnäller jag på att hösten inte är vacker någonstans alls. Grått, grått, lera, regn, fukt och lite mer grått. Hundar och fritidskläderna luktar..... blöt snigel. Död mask.
Tur är det att jag kan sitta inomhus och se hästarna busa. De har hållit igång hela förmiddagen. Min älskade lilla "flock". Min. BARA MIN!! <3
Nu fortsätter jag helga dagen med soffhäng.
//

Av djurenojag - 4 november 2017 17:57

Har varit en härlig dag i fårhagen, med goa människor, en drös beardisar, några kelpisar, bc och en berger des pyrénées à face rase. Vädret hade vi med oss också!!
Tusen Tack(a) till lärare Ewa och sidekicken Bosse för den här dagen!!

Av djurenojag - 1 november 2017 19:00

Imorse kom det där telefonsamtalet man aldrig vill ha. M's morfar har somnat in. En man som arbetat och slitit hårt i många, många år. Som satt Abborrberg på kartan. Bagar-Bertil.
*Vila i frid nu morfar*
************************************************
********

Trots en lite nedstämd förmiddag så var det skönt att få komma ut med alla djuren. Där hämtar jag krafter, energi, kärlek och ro.
Så häftigt att rida tre så olika grabbar. Först ut var Rökkvi, sen debutturen på Baldur och sist Hrói.
Även om alla var duktiga, så är det en passläggning med Hrói som idag värmer det där alldeles extra. Det var den första på nästan ett år!!! Tror vi båda tyckte det var lika häftigt!! Pass en onsdag i spöregn funkar det också!
Här behövs inget gym!!:-P
Avslutade med en skogspromis med vovvarna.
Nu sitter jag här med ögonen i kors och bara väntar på kvällsfodringen. Sen blir det bums isäng och smälta dagens glädje & sorg...
//
-November-

Kör en goodbye oktober också.

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards