Djuren och Jag

Alla inlägg under mars 2012

Av djurenojag - 29 mars 2012 19:15

Eftersom det är min blogg så får jag vara lite gnällig på den också:-)Less på x-arbetet, astrist att våren försvann lika fort som den kom, trött på jobbet och den eviga sandstranden....och att appen aldrig kommer ut på appstore!!!Så, nu känns det bättre;-)Imorgon U-a...så en tidig kväll och en ännu tidigare morgon.Åver änd åout från gnällkärringen!//

Av djurenojag - 28 mars 2012 22:01

Finns massor jag funderar på jämt och skulle vilja blogga om, men just för tillfället är det ont om lust, tid och ork!Tror jag åkt på en livskris igen, sådär som jag gör typ en gång om året, lika trist varje gång!Nåja, ill be back snart med lite roliga, trevliga foton ialla fall!Tjing!!

Av djurenojag - 26 mars 2012 20:39

Började förmiddagen med pälsvård på en tovig vovve och sen har jag mockat SKIT i hage hela dagen! På eftermiddagen kom H och vi körde det sista tappra racet, så nu är 6 ton skit bortmockat!!! Bajslagsfest!?? Lär ha juste träningsvärk i armarna imorgon!!!Sen körde Bangsibus och Benganbus ett race och nu är hunden en lerhög igen;-)Ja det var väl min otroligt upphetsande dag, men skönt att jobba lite med kroppen efter en helg i skolbänken!Lite kattfakta bara sådär;Varför envisas folk med att alltid skaffa fler katter- bara för att de ska vara sällskap till den som redan finns? Katter är INTE flockdjur!!!En katt ska inte bara vara söt och gosig när den är kattunge! Den ska vara gosig, omtyckt och söt i förhoppningsvis 15-25 år!!!!En katt behöver lika mycket tid och omtanke som en hund, man ska inte skaffa katt om man har för avseende att vara borta hela dagarna!!Katten är ett vanedjur och har stort behov av fasta rutiner!En kattmamma vill stöta bort sina ungar när de är "klara", så nej, det är inte optimalt att behålla unge/ungar. Skaffa då hellre en annan katt, helst av motsatt kön så behöver de inte konkurrera om samm revir, oavsett om de är inne eller utekatter.Skulle kunna skriva ännu mer... Men det var nog för ikväll....Trött.se!//

Av djurenojag - 24 mars 2012 20:04

Oj oj så trött man kan bli efter en dag i skolbänken. Ja, igårkväll också....och imorgon! Men shit pommes frites vilken bra utbildning det har varit och är. Sista helgen i april är det examenshelg!! Hoppas innerligen att R-M och jag klarar examinationen så vi får fira stort på Valborg.Bangsi har varit hos Anders och Lillebror hela dagen och haft det toppen! Trött vovve kan jag meddela! :-)Får väl åka hem dit och städa sen som tack. Ett och ett annat gruskorn lär de ha släpat in!:-)Ett glas rött nu, sen blir det tidigt isäng och samla krafter för skoldag imorgon. Vi blir ju av med en timme inatt också!!Misstänker att den andra halvan kommer hem med träningsvärk imorgon.....Nä, elda var det visst, så jag får lite varmvatten och värme i stugan!Tjing!//

Av djurenojag - 23 mars 2012 13:23

Det är Vår! Solsken, värme, ljuvligt...och ändå känner jag mig som ett dasslock! Sandpapper i halsen, ont överallt och snorig till och från. Blä! Nåja, bara att bita ihop och se glad ut - för nu är det vår! Snart dags att göra sig redo för ännu en helhelg i skolbänken. Sliter mitt hår med examensarbetet, och undrar om jag någonsin kommer att bli klar?

Andra hälften är helt galen...Nu när det är vår har gänget dragit iväg till fjällen för skoteråkning. Miffon!:-D


Igår var det träning med vovvarna. Några bilder blev det.

           


Första vårtecknet hittade jag för några dagar sen.


 

Av djurenojag - 21 mars 2012 21:53

Tänk vad alla blir sådär härligt trevliga när våren gör sig påmind! Har haft en toppendag på arbetet, och det är så fantastiskt att arbeta i de nyrenoverade lokalerna. Snart mest receptionen som ska få sig ett ansiktslyft!:-)H och jag tog nyss en kvällspromenad och fortfarande behaglig temperatur!Vet att det var nåt annat jag skulle skriva ner, men minnet tryter.........Åhhhj, vet;en och jag blev kallade för ungdomliga idag!!! Det gillas!:-DSka mysa med misse nu....//

Av djurenojag - 20 mars 2012 19:29

Har det inte gått 1-2 veckor nu, sen bloggplatsen lovade att appen skulle vara klar?

Kunde ju inte gå och lägga mig tidigt igår, då det skulle diskuteras hundträningsmetoder på Kalla Fakta. Tyvärr fick ämnet nog inte mer än 15-20 minuter, vilket i och för sig var tur, för annars hade jag blivit så upprörd att jag inte kunnat somna. Hela debatten handlar om "gamla hårda" vs "nya mjuka" metoder. ALLA, precis ALLA som varit hundägare sen 15-20 år tillbaka har använt sig av de äldre hårdare metoderna, eftersom inget alternativ fanns och man visste varken bättre eller annat. Idag vet man, det finns både forskning och studier som visar på annat.

Det som gjorde mig mest förbannad är att herr F.S bara sitter och hånskrattar när andra pratar! Oerhört ohyfsat och omoget. I övrigt så tycker jag det är fegt att inte lyssna och försöka förstå. Även om man inte tycker likadant så bör man ialla fall lyssna och ta till sig. Insikt före åsikt!! Men det är väl precis just därför dessa människor inte heller vill ta till sig nya saker, ny fakta och ny forskning. SKK´s ordförande tyckte jag ialla fall pratade mest bs...

Jag lyckades somna efter ett tag! :-)


Har fått busa och träffa Lillebror två gånger idag! Först med husse och sen med matte!:-) Kan meddela att jag har en lycklig, skitig, trött och ohalt storebror härhemma. Blev en ridtur med vardera pålle, och ohhh, idag var det ett nytt hallelujamoment!! Drómi är fantastisk när han sätter den sidan till och har så himla mycket mer att ge!!! Har tyvärr mer och mer funderingar på att sälja fröken svart. Usch, tar emot att skriva det, eftersom jag inte alls bestämt mig. Men tankarna går ialla fall åt det hållet. Valack och 5 gångare samt yngre, är väl egentligen de önskemål jag har. Får flilura vidare...

Annars så sliter jag mitt hår med x-arbetet! Skriver så hjärncellerna blir överhettade. Men just nu inväntar jag några svar ifrån diverse etologer innan jag kan fortsätta. Men min förhoppning är att bli klar i tid, även om tiden börjar bli knapp.

Imorgon långdag i U-a och fre-sön kurshelg nr 8.

Idag vårdagjämning -dag och natt lika långa och från och med imorgon är dagarna lite längre än nätterna. Härligt!!!!

//



Av djurenojag - 19 mars 2012 09:33

Jamen, si då var det måndag....igen!!Nästa helg blir vi av med en timme och går mot sommartid! Just idag känns sommaren väldigt långt borta, då der flög snöflingor i luften och känns kallt som tusan!! Det enda islänningarna kan få behålla helt för sig själva, är denna hemska nordanvind!!! Brrrr!!!Har dragit i mig ett antal koppar kaffe, så snart borde det bli lite fart på mig.Kommer ju till och med fram till skrivbordet:-)Aj vill bi baäck!//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards