Djuren och Jag

Alla inlägg under november 2014

Av djurenojag - 30 november 2014 09:05

Jaha, sista söndagen i november. Första advent. Skyltsöndag. Fortfarande lite minusgrader och vitt på marken.
Tror alla överlevde fredagens AW. Kul hade vi ialla fall! Igår blev det väl inte några större utsvängningar, men var på shoppingrunda med H. Julmarknad på Step Inside och gosa två dösöta kattungar:-)
Hundpromis står på morgonens schema. Ridning och besök hos bästa Goms blir senare<3
Men först - KAFFE!!
//

Av djurenojag - 27 november 2014 20:25

Jaaaaaa!!! Äntligen!!! Minusgrader!! Känns konstigt att haft lerfria hundar två dagar på raken. Efterlängtat!
Pållar har fått dubbpjuck och isskrapan till bilen har fått jobba.
Har provat jobba utan handbandage idag. Hm, blir nog Citodon ikväll:-O
Jäkla skithand!!
Imorgon blir det AW i Skeppis och bad i tunnan för de som törs:-) Beware!!;-D Tjejerna gör byn osäker?!? Black Friday!!!
Men först vallning på schemat!:-)
Ska bli så kul!
//

Av djurenojag - 24 november 2014 08:22

I år har jag bloggat enträget i sex hela år! Inte för att fiska kommentarer eller hamna på någon topplista av snaskigheter. Det har varit lite som en "opersonlig" dagbok och började när jag flyttade från Uppland till Dalarna. Har inte ångrat det en enda
sekund, även om jag kunnat sakna just "stan" någongång. Mitt liv här har nog inte kunnat bli bättre. Omgiven av fantastiska människor i alla åldrar, där vänskapen känns som den alltid funnits där. <3
*****************************************
Idag hade jag visst en semesterdag igen:-O Tur att LE påminde mig, annars hade jag stått givakt på jobbet för en timme sedan! 50 nyanser av grått räcker inte för att beskriva dagen. Blåst, regn, lera, grått, regn, lera - blä!!!
Brukar sällan tjuvstarta så här långt i förtid med Advent, men nu behövdes lite varde ljus, så igår åkte halva pyntet upp. Resten ska jag ta tag i under dagen.
Igår var det ridlektion för bästa Lisa igen. Hrói skötte sig galant!! Poletten har trillat ner hos grabben och han är bara så helt underbart duktig. Nu när det går som allra allra bäst är man så sugen på att bara fortsätta mer!! Men - det är precis nu som han ska få sin åtminstone mentala vila. Han har gått regelbundet i 6 månader och nu sitter det mesta med skänklar, lite form emellanåt, alla fem härliga gångarter och glädjen. Nu ska han få smälta allt och bara vara häst!!:-)
Nästa lektionstillfälle blir det bästa Herr Röd som får visa vad han kan!:-)
Jag tänker inte ljuga - idag vill jag att vovvar ska gå på lådan.....:-)
//

Av djurenojag - 21 november 2014 20:26

Det är bara att inse - jag borde jobba 24:7 non stop. Varje gång jag är ledig är jag däckad och helt orkeslös. Trotsade dock detta idag och ridit finingarna och varit i skogen med dogsen. Sen har det varit Alvedon och dorsalläge för resten av slanten.
Hoppas på en mycket bättre dag imorgon!! Dags att kravla sig upp på vinden igen, gräva igenom julkartongerna och kolla så att stakar, stjärnor och annat krafs lyser....
//

Av djurenojag - 20 november 2014 20:31

Nu har jag jobbat klart för den här veckan igen:-) Kluvet! Skönt men samtidigt tråkigt. Älskar mitt jobb och mina störtsköna arbetskamrater, men samtidigt härligt att få lite tid för mina egna djur, både de små lurviga och de lite större raggsockorna.
Sen ligger jag BIG TIME efter med brevskrivningen! Måste ta tag i det där snart!
Annars så tog det typ... 5 inlägg på FB innan jag kände pulsförhöjningen och upprördheten.
1. Jotack, jag i min sjukskrivning har levt på 13.000 :- på ca 3 månader. Åkesson har 70.000 papp i månaden när han är sjukskriven
2. Om ditt djur haltar, säg för guds skull inte att "-Hen har INTE ont".
Haltar man (om man nu inte är född med ett kortare ben) så HAR MAN ont!!! WORD!!
3. NEEEEEJ, kolloidalt silver och färskfoder botar INTE allt. Fast det gör inte antibiotika och cortison heller...
4. Om du nu vill ha empati, sympati eller bara "likes" - spit it out, sluta tala i tungor...Så jäkla nyfiken är jag troligtvis inte...
5. Annars är jag skitglad!!!:-)

Av djurenojag - 18 november 2014 20:16

Hm, 23 år kvar till pensionen...Slut i kropp och knopp. Handen inpaketerad i min viloskena och raggsockorna på. Kostar att ligga på topp;-P
Orkar inte göra ett skit nu faktiskt, utan tar misse på magen och bänkar mig under filten. Tisdagar ÄR en meningslös dag!!!

Av djurenojag - 17 november 2014 08:07

Idag har jag en äkta semesterdag!! Inväntar hovis strax som ska göra grabbarna Grus (hm, grabbarna Lera är ett mer korrekt namn) snygga om fossingarna. Annars så står nog mest "jobba på latheten" på schemat!
Femtio nyanser av grått fortsätter envist. Var är minusgraderna och tjälen?!??!!
Tog tag i det där med stickning igår igen. Jupp, har definitivt bättre tålamod när jag inte har PMS. Tränar bara, så stickar inget speciellt. Kände mig som en "lyxhustru", när jag satt och stickade, blev servad ett glas vin och mannen stod i köket och fixade till en superb höstgryta!:-)
Hinner nog med en kopp kaffe till...

Av djurenojag - 15 november 2014 18:00

Idag klappar jag mig själv på axeln. Hunnit med både det ena och det andra. 10l trattisar plockade - i mitten av november!!! 2 timmar förmiddagspromis med jyckar.

Hunnit med att rida båda två och de gör mig så glad!!!! Hrói gör enorma framsteg och Drómi är bara Drómi<3

De bara kastar sig i leran och rullar efter ridning. Ja, inte Ivar då. Han är lite "fin i kanten" och smutsar gärna inte ner sig om han kan slippa;-P
Så här säger D om vädret - femtio nyanser av grått liksom...

Sen hann jag med att städa och tända ljus. Nu blir det ett glas rött och ett hett bad!!
Underbara lördag!!

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards