Djuren och Jag

Alla inlägg under november 2013

Av djurenojag - 30 november 2013 16:29

Käraste kollegor lät mig smita iväg från jobbet så jag faktiskt kunde följa med till hufvudstaden, Rock of Ages på China teatern, med hela "Canadagänget" och fler därtill!:-) Jag som inte alls är någon gammal 80-tals rockbrud, hade mao inte några stora förväntningar. Det gjorde att jag blev mäkta imponerad!! Asbra!!! Hur suveräna sångare som helst. Bra story och mycket humor levererades av en energisk Per Andersson. Av mig får musikalen fem stjärnor av fem möjliga.
Borta bra, men hemma bäst!
Ok, att jag är uppvuxen större delen av mitt liv i Uppsala, men Stockholm?! Nej Tack!!
Bästaste Goms hade tagit våra tre lurviga under sina vingar och Fröken Bruset över de sex större lurviga! STORT TACK till er<3
Så mysigt att komma hem till de fyrbenta:-) *Kärlek*!!

Andra halvan tyckte jag hade skitig bil och har förbarmat sig med att åka och tvätta den. Själv har jag nu krupit upp under filten, med katten och myser!
//

Av djurenojag - 28 november 2013 15:59

Jag måste ju bara klappa mig själv på axeln, för att jag är så otroligt effektiv;-P
Klev upp klockan 8. Idag skulle det badas och pälsvårda hundar. Ut med dem på promis i en stormande skog.....
Och nu.... 8 timmar senare..... Äter jag choklad. Spelar Candy crush. Myser under filt. Och har inte så mycket som knappt sett åt hundarna som busat och haft den skönt i trädgården. Fortfarande obadade och opälsvårdade!
Me in a nutshell?!
Mors citat: När kvällen kommer får den late brått!
Ikväll är det Gunde! Skynda Gunde, gälle sekunde:-D

Av djurenojag - 26 november 2013 20:19

Och där försvann tisdagen i ett nafs...
Tycker inte att jag gör annat än går med hundar, jobbar och fodrar hästar just nu...Så är det naturligtvis inte - men en känsla bara.
Resten av tiden kurar jag under filten för att få upp kroppsvärmen. Undrar om jag inte skulle ha varit född till en reptil?! Gå i dvala kalla tiden och sen leva för att gassa i solsken:-) Och så kunna hugga och bita ifrån om någon trampar på mig;-D
Back to my rug;-)

Av djurenojag - 25 november 2013 16:36

En HEL arbetsdag har gått åt till att sanera mitt hem. Hundarna har fått sitt vad gäller promis och aktivitet. Sämre med pälsvården....Kanske senare ikväll?! Adventsljusstakar på plats, och ta mig tusan - i år fungerade allihopa på första försöket. Måste gjort något bra?!:-)
Även alla mina blommor har fått kärlek!! Ja, förutom en. Hanna tyckte det var dags att jag kapade navelsträngen till min Yuccapalm jag införskaffade vid min första flytt hemifrån när jag var 17. Mm, var väl benägen att hålla med. Vacker var den så inte. Så yes, strängen är kapad och palmen i soptunnan!!
Nu inväntar jag maken så man kan få lite mat i magen. Sen jag H och jag en liten roadtrip innan/efter fodring av de sex:-)
//

Av djurenojag - 25 november 2013 08:46

Nu ska jag äntligen försöka få lite tid till en uppdatering. Puh! Nästa gång vi fyller jämnt rymmer vi;-)
Har planerat - med stor hjälp från karlns arbetskamrat och goda vän A, en suprisefest för min älskade yngling som fyllt.... jämnt alltså!
I lördags blev det slag i saken och vi började tidigt med att åka iväg på en fyrhjulingstur- med både väg och trial. Väl framme kördes det en femkamp, där lag: Team 1:a plats, Renrakat och Mickes småjävlar tävlade mot varandra. Behöver jag nämna att Team 1:a plats vann?!;-)
Efter några timmar ute i naturen bar det iväg tillbaka till VB's lokal för matfix, bastu och iordningsfixande. Tilläggas kan att vi alla var tämligen svarta och gråa av damm, avgaser och eldrök:-)
Till kvällen slöt det upp en hel del fler människor som delade och firade min käre make! Så himla kul att alla kom!!
Någr somnade av lite här och var, men vi var ändå ett ståtligt gäng som höll ut läääänge. Kom isäng vid 04.30 efter att hästar fått frukost och hundar en promenix.
Dagen igår ska vi inte prata högt om. Kom dock iväg relativt i tid och städade lokalen. Sen skulle jag tränat vovvar tillsammans med R-M. Men av nån anledning så blev jag grön i ansiktet. Mådde grönt och fick sota för dagen innan!!:-( Det var en sån där dag då man säger: ALDRIG MER!!
Finns nog ingenstans på kroppen där jag inte har blåmärken, efter trial och framförallt väldigt mycket "we speak no americano".
Ingen är gladare än jag att ha en ledig måndag:-) Idag ska hundar och hem få den tiden jag inte haft sista veckan! Kanske, kanske det faktiskt blir lite tjuvstartande adventspyssel också!
STORT TACK TILL ALLA som delade M's inträde i gubbåldern!!!!<3

OJ!

Av djurenojag - 19 november 2013 20:16

Nu var det ett tag sedan. Tid!! Jag behöver tid!!! Mer tid åt folket (åt mig ialla fall)!! Tävlingen i söndags blev fiasko igen. Trist när man V E T att ens hund kan och är egentligen superduktig. Nånting händer och han blir övertaggad, skäller hysteriskt och gör allt!! Men som sagt - det är nåt fel JAG gör!!! Kassa tävlingsnerver??!?? Går ju lika mycket år skogen när jag sitter på hästryggen också:-(
Nä, tror det är dags för lite choklad. Tänk vad lite choklad gör gott åt själen!:-)
Å lite tuggpinnar åt vovvarna såklart.....
//

Av djurenojag - 14 november 2013 18:51

... min göra-så-lite-som-möjligt-dag, förvandlades till en shit-hur-ska-jag-hinna-med-allt-dag...

Av djurenojag - 14 november 2013 18:49

Den här dagen kommer inte att gå till historien, som en utav de bra dagar....snarare tvärtom.
Precis allting har gått emot mig, från det att jag klev ur sängen imorse.
Men mitt i alla mina i-landsproblem så stannade världen upp en sekund på morgonens hundpromenad ....ja, innan träsktrollet hittade den ENDA ofrysta dypölen och tog sig ett dopp.
Vad vackert det är!!! Man blir mållös!

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards