Djuren och Jag

Alla inlägg under juli 2012

Av djurenojag - 31 juli 2012 15:27

Min syslöjdslärare skulle gråta floder om hon såg min enorma talang för att laga eksemtäcke! Och kul är det inte heller!!!

Av djurenojag - 30 juli 2012 18:51

Idag har vi cruisat till Uppsala, träffat bästa kollegan samt de övriga underbara på jobbet. Dessutom blev det en tur till Ikea! Säg den som klarat utav hela Ikea på mindre än 40 minuter!!:-) Nu omsvirad och klar för lite ridning!!
//

Av djurenojag - 30 juli 2012 18:51

Idag har vi cruisat till Uppsala, träffat bästa kollegan samt de övriga underbara på jobbet. Dessutom blev det en tur till Ikea! Säg den som klarat utav hela Ikea på mindre än 40 minuter!!:-) Nu omsvirad och klar för lite ridning!!
//

Av djurenojag - 28 juli 2012 17:47

Två av mina sex hjärtan:-) Tänk vad ett hjärta kan rymma mycket kärlek!!

Av djurenojag - 28 juli 2012 08:30

Vi slet HUND igår med att "betesputsa" hagar och annat smått och gott. Tog precis hela dagen och kvällen! Slocknade som en bultad tjur på soffan! Allt för att andra halvan skulle iväg och flyga idag och jag såg framför mig en dag i hängmattan!!
Vad händer när man vaknar?!??
De utlovade 26 graderna är som bortblåsta, regn och tjock dimma!!!
//

Av djurenojag - 27 juli 2012 08:48

Inatt drömde jag att jag var iväg på hästtävling. Min häst var skimmel, så fråga mig inte vems det var;-) Banan var jättekonstig. Först nån form av vattengrav med en bro man skulle rida över....Och det var viktigt att tölta igenom. Sen lite konstiga kurvor, nästan som ett labyrint, för att avsluta med en lång raksträcka. Allt var inomhus i en liten gymnatiksal och domarna satt vid raksträckan, typ 50cm ifrån. Gissa om det var svårt och hästarna hade mycket lite utrymme för sina gångarter. Naturligtvis, och som i verkligheten så gick det åt skogen för mig. Bron rasade ihop under mig..
Domarna skulle konsultera ifall jag skulle få börja om, då jag hör ena domaren högt och ljudligt uttrycka:
"- Spelar ingen roll om den där börjar om - hon kan ändå INTE rida! Patetiskt!!!"
Det knäckte mig totalt i drömmen och kändes enormt verkligt. Vaknade med en klump i magen och var tvungen att fundera en sekund om det var på riktigt och om jag hade kvar mina hästar...
//

Av djurenojag - 25 juli 2012 20:13

Atli (Ättli pättli som han kallas) och Bangsi har fått märgben- som vanligt utan märg! Lillponken har gnagt som besatt...Så det får bli en liten stund om dagen, men guuuuuud så gott och kliar skönt i tandköttet:-)

Av djurenojag - 25 juli 2012 11:47

Det här kan ju leva med:-)

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards