Djuren och Jag

Alla inlägg under juni 2016

Av djurenojag - 24 juni 2016 19:04

...så får det bli en liten jidderuppdatering. Sjukstuga här. Mannen tvärdäckade rejält igår med hög feber och knökförkyld. Jag har varit krasslig med feber och hosta hela veckan, men körde ändå ett 13h non stop jobbpass igår. Så idag är jag slut som artist igen. Och högerhanden bär inte ens upp ett glas:-(
När den ene är sämre än den andre så får ju hundarna sin lilla promenad ialla fall, och jag kunde ju inte vara sämre än att som alla andra ta den sedvanliga "hundar bland blommor- bilden".

Som tur är i misären; så blev jag så kär i ett par skor igen. Igår anlände dem och de gjorde mig inte besviken, så kärleken består!

Hur som helst...
En HEL veckas semester stundar!!!!!
Yay!!!
*hostattack from hell*
//

Av djurenojag - 18 juni 2016 10:33

Äntligen fyrledigt och lite återhämtningstid. Började vackert med att Rufs&Tufs blev supersnygga om fossingarna. Har väl inte värsta turen med vädret, men man kan inte få allt:-D
Idag fyller M's morfar hela 88 år!! Tämligen frisk och vid god vigör!:-)
Ska nog unna mig ett par nya ridbyxor idag! Ut med det gamla in med det nya. Bara EN vecka kvar innan jag får en hel veckas semester!! Då ska Rufs & Tufs också få en välförtjänt veckas ledigt efter att ha gått 6 dagar/v sedan Haffikursen.
Inser att våren/försommaren sprungit iväg. Redan om några dagar vänder det och går mot mörkare tider och Midsommarafton knackar på dörren.

Nu ska jag kura ner mig i soffan en liten stund. Bara för att jag kan. Fint så!!

Av djurenojag - 12 juni 2016 18:29

När man känner att livet inte är på topp - så är det härligt att ha en
Rufs & Tufs
Mitt team i vått och torrt!

Hundarna däremot - vill nog helst ta livet av sin matte. 2:3 hittade gojsigt bajs på förmiddagspromenaden!! Börjar misstänka starkt att någon saknar en toalett här i byn!! ;-P
Tur att det inte går att lägga upp odörer på bloggen.

Nu ska det grillas på 22:an och så tidigt isäng. Imorgon är en ny dag och tillbaka till verkligheten!
//

Av djurenojag - 7 juni 2016 09:03

Försöker mig väl på en uppdatering mina allra sista timmar på långledigheten. Blir en ordentlig promis, sen redo för jobbet igen. Nagellacket borttaget och locket på brunnen;-P
Helgen har ändå varit snäll med vädret. Veden är påbörjad med kluvning och stapling. Hästarna motionerade och minskar i omfång och hundarna lite halvdant friserade.

AW i fredags hos underbara Siv med flock!:-) Bjöds på många skratt och fantastiskt god mat och dryck<3
Även träffat bästaste Goms och brollor för gofika och bus!
I söndags fick jag också träffa min fina fina vän som hittat en present till mig<3

Så mycket jag!!!<3

Annars var det som sagt veden som fått den mesta uppmärksamheten. Vill få klart den så fort som möjligt så stalldörr kan börja byggas och köket som ska rivas...Som tur är, kanske jag ska säga, så är vi bara en i hushållet som är ivrig som få;-D

För övrigt så "prisar jag gudarna", då skatteåterbäringen är på väg!!:-D
Nu mot Sherwoodskogen!!
//

Av djurenojag - 4 juni 2016 10:25

Som just idag inte är en vanlig dag.

Han som står ut med mig. Min stöttepelare. Min bästa vän. Min andra halva. Han som gör mina dagar.
5-årig bröllopsdag!

Vi firar dagen på varsitt håll med det vi båda gillar mest. Han flyger och jag rider! <3
Trots våra olikheter så är det just precis dem som gör oss till det där allra bästa teamet!

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards