Djuren och Jag

Alla inlägg under februari 2016

Av djurenojag - 28 februari 2016 19:43

Haft ännu en dag för energitankning!
Först med dogs, sen på varsin sväng med kusar. Och ja.. pass ska ridas en solig söndag;-D Nu börjar den sitta hos D. Mer stabil. Nu är det tempo "bara"....Har en häst som älskar högervarv och en som föredrar vänstervarv...och en förvirrad matte;-P
Sen blev det en härlig dag vid Hakalam med mannen, hundar, svärföräldrar, och svägerskans dotter. Grillning, pimpling, pulkaåkning!

Nu ligger jag väderbiten och slut, med kisse på magen och ojjar mig över att det är h e l a 30 år sedan vår dåvarande statsminister O. Palme blev mördad. Hallå!!?!? 30 år sedan?!?!! Jag kommer så väl ihåg dagen, känns som... ja, kanske inte igår, men i förrgår!:-O 30 år?!?!!

Och nu alla... Guess what?!?!
Jodåsåatt, Jag har en LEDIG dag imorgon också!!!!<3

Av djurenojag - 27 februari 2016 17:30

   

Två inlägg på en och samma dag. Beror kanske på att jag råkade stöta i huvudet i eltråden i hästhagen. Förövrigt: Rekommenderas ej. Lite lobotomivarning:-P

Precis som ALLA andra så har vi njutit av det helt underbara vädret. Har svårt att tro annat!
Hästarna har fått ny bal och städat i lösdriften. De ville absolut inte arbeta idag, utan också bara njuta. Till och med katten fick gå ut idag och myste nånstans i solen.
Kaffe intogs utomhus.
Nu är jag nyuppstigen ut ett varmt bad. Vinet serverat och hjortsteken snart klar.
Den här helgen har verkligen gått i återhämtningens tecken! Mer sånt till folket!<3


[Bild]

[Bild]

Av djurenojag - 27 februari 2016 08:45

Hinner inte svamla så ofta här på min lilla "öppna dagbok". Dessutom händer det inte så mycket i livet just nu. Jobba, sova, ta hand om djuren... och äta...Det är så dagarna ser ut för tillfället.
Skönt är det att dagarna börjar bli lite längre (ljusare).
Igår blev det ialla fall en ridtur med handhäst ut i skogen, med en termosmugg med kaffe. Stannade till och bara insöp tystnaden och hästarnas smackande på blåbärsris.
Välbehövligt efter en crazy torsdag på jobbet.
På tidig kvällskvist blev det en buspromis med A och "brollorna":-)

I helgen ska solen lysa på oss! Ser fram emot takdropp och D-vitaminpåfyllnad. Var inte igår!!

Nu var det länge sen jag gnällde om min hand, så nu tycker jag det är legitimt att börja igen. Den är inte snäll mot mig. Snart har vi varken glas eller porslin kvar heller. Tappar f_n allt jag håller i och ger mig kass sömn. Bara 4 månader har passerat sedan remiss till ortopeden skickades in..och 8 månaders väntetid stod det på den:-/ Tror inte jag skulle bli ledsen om den kapades av!??!
Tyvärr är det så att det jag gillar mest att göra, är de sakerna som också ger mest värk... Bara att bita ihop!!

Nu är jag strax färdigtankad med kaffe och ska ut och insupa de där morgon (förmiddag) strålarna!!
//

Av djurenojag - 21 februari 2016 08:55

På vintern kan det gärna få vara snöstorm varje dag! Precis som på sommaren då det kan få vara tropisk temperatur dygnet om.
Det är just då som man kan göra absolut ingenting - med gott samvete!!
Vi "soffade" i princip hela dagen, förutom sedvanliga promisar och apelsinstund med pållar:-)

[Bild]

Av djurenojag - 20 februari 2016 09:32

Blev väckt av trion 06.37 då de tyckte att morgonen skulle ha börjat för länge sen;-P
Men nu så är skogspromisen avklarad och vi tar en mysfrukost i soffan.

Vinden viner och snö väntas under dagen. Hästarna är nyfina om tassarna, börjar fälla vinterpäls och katten hårar mest hela tiden;-D

Känner jag mig själv rätt så blir det en lugn lördag utan några större bravader, trots att jag ser hur dammråttorna ynglar av sig.
//

Av djurenojag - 14 februari 2016 19:26

Tydligen så är den där Valentine på besök idag! "Firade" på bästa sätt med ALLA mina grabbar. Två underbara hundpromenader, varar en med brollebus!<3 Katten på magen emellanåt och sen två härliga ridturer. Jäklar vilket "tryck" Drómi har när han sätter den sidan till. Vinter är ju h a n s årstid! En helt underbar power!!!!
Sen har jag faktiskt hunnit med Chinamiddag med maken också.
Inte alla som har 7 härliga boyz!!<3

Provade mitt "nya" fullcheekbett idag. Passade Hrói perfekt, mindre bra till Drómi... men dock var det till ynglingen det var tänkt, så jag är nöjd!!
Hoppas nu att läkarbesöket går bra imorgon och att besiktningen av pumpen ger mig klartecken att börja träna igen!
//

Av djurenojag - 13 februari 2016 09:21

Fyrledigt igen, utan magsjuka!:-)
Har en drös punkter på to-do-listan, men inget är skrivet i sten, så vi får se hur mycket som är struket när måndagen kommer...
Igår blev det ialla fall en härlig buspromis med "ligan"...

Såg knappt röken av hundarna på kvällen:-)
Mitt projekt att gå från svartskallig till ljushuvud börjar så smått bli slutfört.

På måndag ska jag ä n t l i g e n få komma till läkaren med min takykardi. Är riktigt tröttsamt att "springa ett maraton" var och varannan dag. Tyvärr antar jag att det blir ett snabbesök och sen återigen vänta på remiss?!?
Fast - helt plötsligt slog det mig:
Jag kanske har fått men?!?! För att jag fick lov att titta på "Vilse i pannkakan" när jag var liten?!?! :-P

Av djurenojag - 7 februari 2016 09:31

Nej! Vårfåglar ska i n t e kvittra 7 februari! Nej! Gräsmattor ska inte ha nyanser av grönt. 7 februari. Nej! Det ska INTE vara 6 plusgrader. 7 februari. Nej! Neeej! NEEEJ!!

Sen längtar jag som en galning efter vår, sommar, tropiska nätter, sol och värme. Men NEEEEJ! Inte 7 februari!!

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards