Djuren och Jag

Alla inlägg under augusti 2011

Av djurenojag - 31 augusti 2011 20:45

....men jäklar så in i bombens aktiv jag varit. Nästan allting på borde-listan är avklarat. Hunden kvar, men han ska få sin pälsvård imorgon! Hoppas på bra väder så man kan sitta ute. Både jycken och jag uppskattar det mer.


Försöker fixa logistiken, så vi ska få allt att tajma på resan. Vi har ju lite olika intressen och ska försöka tillgodo se dem alla. Shit, vad jag längtar!!! Bara hoppas att min älskade Guldsnopp är hel tills dess. Han står på Butta sedan igår, och redan nu ser han piggare ut och är heller inte lika varm om hoven. Usch, vad jag inte gillar att ha sjuka eller skadade djur.


Pjakkur har typ 20 leksaker, som jag för övrig hittade under soffan idag när dammsugaren gjorde sitt. Men tänk, att den absolut bästa favoritleksaken är ett sugrör med en knut på! Nu far han omkring som värsta yrvädret och tror han kan "döda" the straw...


Dags att ta tag i studierna igen.....

//

Av djurenojag - 31 augusti 2011 13:40

Jag borde städa, rida, pälsvårda vovve, vårda mig själv, handla, etc, etc....

Blir lite stressad över allt.

Istället har dagen hitintills spenderats med jobb och plugg. Måste man verkligen behöva jobba?! Tar ju så mycket tid från allt annat man vill göra juh!

Snart har jag skrivit färdigt alla kladdar om 11 hundraser. Men sen ska det ju renskrivas till uppsatser i berättandeform. Inte jättekul :-)

Sprutar hundar hit och dit i mitt huvud!

 


Om jag slutar skriva här och drar tummen ur, så kanske jag kan beta av något ifrån min borde-lista kanske?!!:-)

//

Av djurenojag - 29 augusti 2011 16:34

Skolhelgen avklarad för denna gång. Långa dagar och M A S S O R med kunskap som ska fås in i huvudet!! Men jätteroligt!!!! Känns som att det jag inte kommer att lära mig om hund, kommer inte att vara värt att veta;-P Bara att sätta igång, för redan tills nästa gång är det saker som ska vara färdigskrivna och inlämnade.

Vi är 15 stycken i gruppen (klassen), fast 30 med vovvarna såklart;-) Bara R-M och jag som hade samma lika ras, annars var det en ordentlig blandning. Vovvarna skötte sig såklart!!:-)


  Nu gäller det att ligga i och hitta träningshundar och ekipage.....


Har varit jättenervös för Drómi som inte alls har känts "fräsch" sedan förra veckan. Ordet FÅNG har klingat högt i mina öron hela tiden....Usch!!! Han har inte varit halt, men definitivt oren i gång och valt mjukt underlag. Tycker att jag har känt och klämt tills jag blivit alldeles blå. (Tur att man har världens snällaste häst).

Bokade tid hos Vet idag, men så kom jag på att jag kunde ju faktiskt ringa och prata med hovslagaren först, eftersom jag märkte att han blivit dålig efter förra veckans skoning. Har ju världens bästa hovis som kom på en gång:-)

Han hittade direkt en liten svullnad och ett varmt område på hoven nästan ända bak vid ballen. Så han trodde absolut att han stukat, trampat snett, eller typ mellan två stenar eller liknande och fått en liten minimal blödning.

Han körde runt med visitertång och ingen reaktion någonstans.

Så nu avvaktar jag vet och låter honom gå i hage och vila ett tag till. Faktum är ju att han faktiskt ser bättre ut än han gjorde förra veckan. Så nu är jag lite lättad och mina fångmisstankar är borta! Så skönt!!!


I lördagskväll när jag kom hem från "skolan", så var hela familjen Bruset/Larsson här och hade fixat och donat tillsammans med maken. De hade grillat och dukat och gjort iordning allting. Bara att sätta sig vid ett dukat bord och ha det trevligt!! En kanonkväll!:-)

Tyvärr är det inte samma lyx idag, så jag ska gå och inventera kylen och fundera på vad som ska fylla ut våra bukar ikväll...

//

Av djurenojag - 24 augusti 2011 10:41

Igår var det vallning igen. Ludde är så himla duktig!! En fröjd för ögat att se. Dröjer nog inte länge innan han är fullfjädrad;-) Bangsi har ju en stor släng av ADHD, så det kommer nog ta lite längre tid, men han är taggad till tusen och är duktig på att ta ut svängarna. Hur som helst så är det skitskoj!!

Sitter "fast" en timme till med telefontid, men sen så ska jag ta tag i dagen och börja med att aktivera vovven lite. Måste hinna med att rida, sola och lite annat smått och gott också....


Dagens hata: Allt vad otrohet heter


Dagens älska: Djuren


Dagens mittemellan: Pengar

 

Snart bara en månad kvar....sen så...Oj vad jag längtar!!! Hoppas att alla planer går i lås:-)


Ikväll ska jag också vara en duktig kicka och sköta mina åligganden som sammankallande valberedning. Har liksom fallit bort och har dåligt samvete, men nu så.....Ikväll ska det bli gjort!! Lovar!!:-)


Förhoppningsvis kommer Pjakkurs nya "leksak" imorgon. Hoppas den kommer att uppskattas. Han lär ju inte vara ute så mycket i vinter, så då är det bra att han får en liten egen hörna att härja runt på.

  



Av djurenojag - 24 augusti 2011 09:45

Pratade just med en vän i telefonen. Vi har inte hörts av på alldeles för länge. Hon och jag har följt varandra genom med- och motgångar under ca 15 års tid.

Hon sa att hon tyckte jag hade det så bra nu och verkade lycklig.


Tänk så rätt hon har!!!!!


Och naturligtvis härligt att höra att hon också mår bra och har funnit sin plats och lycka i livet!


<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Av djurenojag - 23 augusti 2011 12:37

Skönt att äntligen ha fått tillbaka lite rutin på jobbandet. Blir ju lätt att man skjuter på saker när maken är hemma. Men nu så får jag jobbro när han är på jobbet:-) Har klarat utav en del, men sitter nu fast och väntar på ett samtal och passar på att blogga medans jag ändå väntar....

Är det inte typiskt att hästar skodda idag när det är dagens bästa ridväder på länge??!! Oh well, de ligger ute i hagen och gassar, så misstänker att de inte lider av det!:-D

På fredag börjar "skolan" och det blir säkerligen en tämligen intensiv och mastig helg, men ser fram emot det jättemycket! Långa dagar för både jyckar och förare/elev:-)



                    *********************************************


Följer nyhetsläget i Libyen med spänning. Tänk..Muammar al-Gaddafi (Khadaffi) har lyckats hålla sig kvar vid makten hur länge som helst, trots osämja med övriga världen och sitt egna land. Det är stort om Libyen äntligen skulle bli av med Gaddafi. Bara hoppas att de inte tar ihjäl varandra helt och att de kommer lyckas bygga upp en ny demokratisk stat, även om det kommer att ta tid.


//

Av djurenojag - 23 augusti 2011 09:11

Sådärja! Upp och väckte tuppen för att sen ta mig ut i dimman och leta på en häst i för skoning. Nu är Finaste, fin om fossingarna och jag ska inta lite frukost innan det blir lite jobb.Ikväll är det dags för vallning igen:-)))) Hoppas vi kan få prova lite med släppt lina idag.På återseende!//

Av djurenojag - 22 augusti 2011 13:13

Äntligen!!! 

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards