Djuren och Jag

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Instruktörsutbildningshelg

Av djurenojag - 29 augusti 2011 16:34

Skolhelgen avklarad för denna gång. Långa dagar och M A S S O R med kunskap som ska fås in i huvudet!! Men jätteroligt!!!! Känns som att det jag inte kommer att lära mig om hund, kommer inte att vara värt att veta;-P Bara att sätta igång, för redan tills nästa gång är det saker som ska vara färdigskrivna och inlämnade.

Vi är 15 stycken i gruppen (klassen), fast 30 med vovvarna såklart;-) Bara R-M och jag som hade samma lika ras, annars var det en ordentlig blandning. Vovvarna skötte sig såklart!!:-)


  Nu gäller det att ligga i och hitta träningshundar och ekipage.....


Har varit jättenervös för Drómi som inte alls har känts "fräsch" sedan förra veckan. Ordet FÅNG har klingat högt i mina öron hela tiden....Usch!!! Han har inte varit halt, men definitivt oren i gång och valt mjukt underlag. Tycker att jag har känt och klämt tills jag blivit alldeles blå. (Tur att man har världens snällaste häst).

Bokade tid hos Vet idag, men så kom jag på att jag kunde ju faktiskt ringa och prata med hovslagaren först, eftersom jag märkte att han blivit dålig efter förra veckans skoning. Har ju världens bästa hovis som kom på en gång:-)

Han hittade direkt en liten svullnad och ett varmt område på hoven nästan ända bak vid ballen. Så han trodde absolut att han stukat, trampat snett, eller typ mellan två stenar eller liknande och fått en liten minimal blödning.

Han körde runt med visitertång och ingen reaktion någonstans.

Så nu avvaktar jag vet och låter honom gå i hage och vila ett tag till. Faktum är ju att han faktiskt ser bättre ut än han gjorde förra veckan. Så nu är jag lite lättad och mina fångmisstankar är borta! Så skönt!!!


I lördagskväll när jag kom hem från "skolan", så var hela familjen Bruset/Larsson här och hade fixat och donat tillsammans med maken. De hade grillat och dukat och gjort iordning allting. Bara att sätta sig vid ett dukat bord och ha det trevligt!! En kanonkväll!:-)

Tyvärr är det inte samma lyx idag, så jag ska gå och inventera kylen och fundera på vad som ska fylla ut våra bukar ikväll...

//

 
 
rosgomludde@gmail.com

rosgomludde@gmail.com

29 augusti 2011 19:16

Visst var det en rolig helg. Nu är det bara att ligga i och jobba. Jag har tränat lite i dag med Nisse som har lite svårt att uppföra sig när han möter andra hundar. Med lite tips om POSITIV TRÄNING så funkade han bättre på en gång.
Ses i morgon för träff med fårskallarna.

http://www.beardisenludde.se

 
Anette

Anette

29 augusti 2011 22:44

Sötaste eleverna måste ju vara Bangsi och Ludde.
Oj hoppas att pållen piggar på sig.
Sköt om er allihop.
Kram!!

http://www.toppens.se

 
Pernilla & pojkarna i Lidhult

Pernilla & pojkarna i Lidhult

30 augusti 2011 01:16

Vad tråkigt med din häst, hoppas han kryar på sig.
Lycka till med instruktörsutbildningen.

//Kram

http://www.beardieboys.com

 
Ingen bild

G.

30 augusti 2011 07:55

Åh, höststylad blogg med nya foton! Blev ju jättebra!! :-)

 
Annelie

Annelie

30 augusti 2011 08:03

Bilden med hundarna vid skolbänken är bara för underbar! De måste vara klassens sötaste!!! Kram

http://www.beardie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

L

30 augusti 2011 16:21

Oj vad tjusigt det har blivit här inne :)) jag e så avundsjuk på er som kommer att bli hundinstruktörer :) ser fram emot en seniorkurs med bullen ;) hoppas dromi mår bättre idag!! Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djurenojag - 7 februari 2021 09:42

Vintern må vara vacker när snön gnistrar, solen skiner så man bländas av strålarna som reflekteras i det vita. På med knäortosen, fodrade underställsbyxor och raggsockor. Där gled knäskyddet ner och underställsbyxorna måste dras ner igen. På med täck...

Av djurenojag - 13 januari 2021 08:40

Trodde ALDRIG att jag skulle säga det, men efter den längsta hösten någonsin så är jag så GALET GLAD i snön som fallit ner!! Det blev så ljust och olerigt! Minusgraderna är inte lika trevliga för en sargad kropp, men man får ta det onda med det goda ...

Av djurenojag - 1 januari 2021 11:53


Déjá vu! Men årets första dag börjar precis på samma sätt varje år. Med att vara ilsk och bitsk. Politikerna kan swisha ihop en Pandemilag på några månader, men att förbjuda allt vad pyroteknik heter är tydligen förbannat svårt! Det är ju bara att i...

Av djurenojag - 31 december 2020 11:32

Årets sista dag är här! Alltid med en klump i magen, då jag bävar inför fyrverkerier och smällare. Bränna upp pengar är inte min cup of tea... En pandemi till trots, där mycket har ställts på sin spets så är min önskan att vi ska lära oss något utav...

Av djurenojag - 29 december 2020 10:51

Dagarns rusar på lite för fort nu tycker jag. Det är ömsom regn ömsom snö och så lite blåst och is däremellan. Måste dela med mig av en händelse med Rökkvi dagen innan julafton. Den där hästen som är livrädd om jag har fel sorts handskar på mig ut i ...

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards