Djuren och Jag

Alla inlägg under juni 2020

Av djurenojag - 24 juni 2020 11:08

Vilken semestervecka jag lyckades välja! Jag bokstavligt talat ä l s k a r värmen! Mitt endaste aber är att jag inte gärna rider när det är så här varmt. Sen får man tycka vad man vill om att hästarna klarar värmen, men jag utsätter dem inte för att jobba. Så det får bli tidiga mornar istället.
Jag är så himla duktig på att ha semester men inte lika duktig på att sitta still. Det har fixats hö och rensats ogräs så det står härliga till och fingrarna värker. Mina planteringar växer så det knakar och färskpotatisen är klar vilken dag som helst. Ska bli så spännande att få ta upp första stannet.

Det är sommar när Tillmans jordgubbar serveras, när det är heliga tisdagskvällar med Morden i Midsomer och Rökkvis man börjar växa ut!!! Till hösten får det bli Tabasco i manen så att lillskiten Baldur ger tusan i att bita bort den:-D
Tror jag ska låna vovvarnas bassäng en liten stund innan jag återgår till semestern<3

Av djurenojag - 10 juni 2020 08:38

Så förbannad så jag kokar!!

Nu börjar sommaren. På jobbet går vi typ alltid kort om personal, det är coronatider då vårt arbetssätt ändrats. Vi får inte vistas på jobbet med minsta symtom från luftvägar/förkylning - för att skydda DIG!! Vi försöker hjälpa alla, med alla medel vi kan och så mycket vi bara mäktar med (och lite till!). Vi vänder ut och in på oss själva, klonar oss och gör ALLT i vår makt för att finnas där - både för djuret och dess oroliga ägare. Alltid! Och varför gör vi det här? Därför vi älskar djur, vi älskar att hjälpa och vi älskar att få göra DITT djur friskt så att du ska slippa vara orolig.
ÄNDÅ - så skriver en människa ett LÖGNAKTIGT inlägg på sociala medier där en hel del information utelämnats - för att smutskasta oss!!! Och naturligtvis går drevet igång! Vi är mördare och vette gudarna allt vi kallas för.
Är det någon som tänker på att vi är människor med känslor som gör allt för att hjälpa?!?!?!
Att det gör jävligt ont att få höra hur värdelösa vi är när vi vänder ut och in på oss själva för att hjälpa?!!!?
Att vi viskar till kollegan ?- du... hinner jag springa iväg och kissa??
När vi lämnar stället för dagen och går raka vägen hem och bäddar ner oss direkt, för att vara utvilad till dagen efter, för att köra igång ett nytt race. För DIG och ditt djur!!
Det gör faktiskt JÄVLIGT ONT!!!
Och det mest skrämmande är att det är VUXNA människor som beter sig på det här viset. Som sen tycker att mobbing bland barn är elakt! Vad är det för jävla föredöme??!!!
Usch, jag är så förbannad OCH ledsen!! Besviken över att vi lever på 2020-talet och människor inte lärt sig att vara källkritiska!
Ska jag som ÄLSKAR mitt arbete, som vigt mer än 3/4-delar av mitt liv åt sjuka och skadade djur behöva byta arbete för att det gör så förbannat ONT att någon triggar igång ett drev som bygger på lögn?!


Jag fattar att man inte kan vara omtyckt av alla! Men behöver man alltid berätta det? Vi kanske inte heller tycker om alla? Men likväl

agerar vi fortfarande professionellt och ser till att ALLA vi möter i yrket blir behandlade med samma respekt, hjälp och service!!

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards