Djuren och Jag

Alla inlägg under oktober 2016

Av djurenojag - 30 oktober 2016 08:14

Äntligen fick jag tillbaka den tidigare stulna timmen! Bra där!!
Idag ska det sättas luckor för fönstren och locket läggas på brunnen:-P
Finns lösa rykten som säger att det kan bli snö i nästa vecka, så stolsdynorna utomhus kanske inte behövs längre?! Finns säkert någon blomma som vill flytta in också:-)
Med andra ord - höststäda trädgården.

Igår fick vi gratta finaste födelsedagsbarnet. Blev en himla mysig kväll med bästisarna från Rönnvägen<3 Dogsen fick också äntligen träffa brollorna igen!

Längtar redan till jag får kurs ner mig undet filtar till kvällen och ladda för en ny jobbvecka. Blir väl lite annorlunda då vi ska ha ett filmteam som ska spela in nåt avsnitt av "Veterinärerna"...

Av djurenojag - 25 oktober 2016 08:08

Dagarna rinner iväg. Återigen har fyrledigheten passerat snabbare än en blinkning...Höstrusket har anlänt och likaså hösttröttheten. Några timmar kvar, sen dags att hoppa i jobbpyjamasen.
Lite snö och minusgrader skulle sitta fint.
Otacksam årstid att pälsvårda hundar i, men tändved samlar vi på oss. Duktigt!
Till helgen ska vi städa undan sommaren ute och byta vatten i "utomhuspottan".

Av djurenojag - 23 oktober 2016 09:02

 

Vilken härlig dag! Trots att vädrets makter kanske inte var helt på vår sida, så blir jag ändå så varm inombords av alla underbara människor och Haffi!
Benmärgen kommer troligtvis inte hinna tina upp den här sidan året, men vad gör det om 100 år?!
Den där känslan när jag gjort någonting bra och rätt med mina högt älskade Rufs&Tufs!! Kvittot på det ramas in mentalt och ska sparas till mina dödagar.


[Bild]

Allas framsteg och den delade glädjen! Och hur Haffi bara har styrkan att ALLTID dela med sig av erfarenheter och kunskap. Är ganska så mycket WOWfaktor över det!!
Fy fan vad VI är bra - allihopa!!!<3
Och alla är vi enade i att vi rider för glädjen. Vi älskar våra hästar och vi har inte bråttom!!!!
<3

Idag finns det inte en muskel i kroppen som inte värker - men såååå värt det!!!

Av djurenojag - 18 oktober 2016 18:37

Alldeles för ruggigt väder för ridning, så tro det eller ej, men blev en joggingtur med hästarna by hand! Dryga 3,5km fixade vi!:-)
(Jag var definitivt mer anfådd än de fyrbenta vid hemkomsten)...

Hjärtat säger att de borde få sussa inne inatt då det är ruggväder. Men hjärnan säger att de ska vara ute när det ä n t l i g e n regnar. Drómi's tassar framför allt behöver väta!!
Hundpromis och svampplockning blev det också. Så nu äntligen är det soffan och brasa som gäller!!
Sista avsnittet av kriminalserien "Fångade" ikväll! Tills dess ska jag dra på raggsockor och ligga nerbäddad:-)
Två dagar kvar innan fyrledigt och ridkurs på det!!

Skördade jordgubbar idag! Galet att de fortfarande kryllar av dem på plantan!
//

Av djurenojag - 15 oktober 2016 19:25

Gick inte alls något bra att låta hästarna ha semester;-) Så istället är det första året de i n t e fått ledigt under älgjaktsveckan! Trots min 'mancold' som envist håller i sig, så har det varit så skönt att få ta sig ut med dem efter en jobbdag<3
Dessutom är de så sjukt positiva fortfarande!!!

Har väl aldrig varit med om en så oregnig höst!! Men nu är alla ljusen tända, brasa i kamin samt jag och katten under filten!
Hästarnas dag idag. Imorgon hundarnas. Atli ska klippas ner, Bangsi badas och Krakki pälsvårdas!!

Japp, inte roligare än så!
//

Av djurenojag - 11 oktober 2016 08:08

Är ju riktigt urusel på det här med updates. Men å andra sidan har det ändå inte hänt speciellt mycket. Jag har spenderat min fyrledighet med att kurera en "manscold" och frysa. Kommer ju att frysa konstant nu i ett halvår:-O
Älgjakten startade igår och precis som alla andra år, så har pållarna en veckas inplanerad semester.

Annars så är det händelsetorka...Men välbehövlig sådan. Kalendern är relativt tom på "måste-saker". Ser nu mest fram emot en "Haffi-kurs" om två veckor med Rufs&Tufs:-)

Lite kaffe och en hundpromenad innan det är dags att bege sig mot "pyjamasland" igen!
//

Av djurenojag - 2 oktober 2016 08:28

Bye bye september. Tänker inte välkomna oktober, utan nu kommer årstiden som jag bara ska ta mig igenom innan värmen och grönskan kommer åter.

Första natten med minusgrader. Fortfarande -2c när klockan passerade 08.00
Har precis börjat vänja in hästarna med att fodra grovfoder på kvällen. Men ännu finns gräs kvar och de väljer det...I oktober!!!

Igår invigde jag oktober med Kopparbergsmarknaden. Som vanligt blir jag stressad av alla människor och framför allt av alla som envisas med att gå och trängas med hundar!!
Helt galet!
Idag blir det att kurera annalkande förkylning....
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards