Djuren och Jag

Alla inlägg under maj 2014

Av djurenojag - 31 maj 2014 21:13

Äntligen får jag skriva atf det är sista maj! Herrejisses, hur många gånger har jag tjatat om att det varit den sista?!:-P
Halva helgen har passerat och vädret levererade hyfsat.
Medans andra nämner sötdöden, äckeldöden, tröttdöden mm, så har jag dött gräsdöden. Fy tusan vad jobbigt det är. Inte speciellt mycket att klippa, men med en gräsklippare som borde dött gräsklippardöden för länge sen, så är det asjobbigt. Blev lite klippt och uppiffat vid stallet också.

Häst (ar) ridna och hundar motionerade = gott samvete!

Åh så länge sen, men äntligen fick vi busa med brollegänget! Efterlängtat!!<3

Så här snyggt golv blev det i vår kuvös.

[Bild]

Jotack, den var JÄKLIGT god:-)
Och välförtjänt!!
//

Av djurenojag - 30 maj 2014 19:08

Trodde det var den sista maj idag, men det är ju imorgon. Jaja, man kan inte ha koll på allt;-) Pållen är grillad och smakade utsökt! Fredag! Fick sluta tidigare och tog komp! Ibland är man sådäe lyckligt lottad.
Fick bli en långpromis med jyckarna i regnet och sen titta på när hästarna (ja, de som inte blev grillade;-P ) hade busryck i regnet.

Han är så fin min röde springare! <3

Skrauti & Ivar

Missen har lagt sig tillrätta vid mina fötter. Lilla kraken har varit ute i regnet och försöker nog både få upp värmen och torka till.
I mitt nästa liv SKA jag bli en o m t y c k t katt:-)
Ska nog dra ur tummen och bygga på lite naglar nu. Jag själv har blivit lite eftersatt...

Av djurenojag - 30 maj 2014 07:17

Det sägs att det är en sån där klämdag idag? Ingen klämdag här inte. Ska strax pysa iväg till arbete med halsont och mensmage...men... det är FREDAG!! Vad gjorde man utan fredagar liksom?
Igår var ialla fall en effektiv dag. Vi hann med så mycket och mest nöjd är jag över nya golvet i kuvösen! Fint väder och hyfsad värme var oss förunnat också!
Vi har nästan hunnit med alla årets sommarmissions och då är det "bara" sista maj idag! Betyder att jag bör kunna pilla mig i naveln på semestern;-)
Dags att tuta och köra, så jag får komma hem till grillad pålle om 9 timmar:-)
//

Av djurenojag - 29 maj 2014 10:06

Jag har världens knäppaste lilla svarta!! Han har sedan en tid tillbaka kommit på att väldigt tidiga mornar är jättetråkiga!! Vi har ju säkert sovit i trr timmar eller så!
Då kryper (ålar) han sig in under sängen och ligger där och gnäller, piper, skäller och ylar, för att få vår uppmärksamhet. Han låtsas mycket bra att han inte kommer fram under sängen. Imorse ignorerade husse och klev upp u t a n att hjälpa honom fram. Rassel, rassel så hade han tagit sig ut!
Suck!! För smart för mitt bästa<3

Av djurenojag - 28 maj 2014 21:29

Överlycklig för mina komptimmar i förmiddags!! Sen blev eftermiddagen fullfräs och 30 bollar i luften...Men vi roddade det hela med bravur och kom n ä s t a n därifrån i tid.
Imorgon är det helgdag och jag tänker INTE öppna mina ögon före 7, oavsett vad de lurviga tycker!!!

... Nej, jag röstade inte på SD och nej, jag är ingen sympatisör - MEN, vi lever i en demokrati MED yttrandefrihet där vi som MEDBORGARE har rätten att rösta. Så faktiskt, oavsett vad jag tycker, så kan jag inte döma någon för att de tycker annorlunda. Än har vi rätten att tycka och tänka olika. Missnöjespartier kommer alltid att finnas och jag minns ramaskriet när Ny Demokrati slog igenom. Precis som med hunduppfostran så är ignorans bästa straff... Så jag tror faktiskt att det bästa är att sluta hetsa upp sig och omgivningen!
* min åsikt *
//

Av djurenojag - 27 maj 2014 22:17

Haft skallebang och frusit hela dagen. Ont i halsen och en icke övergående magkatarr... Annars? Jotack bara bra;-P Slängde mig på soffan direkt jag kom hem - och somnade såklart. Kvällens enda projektansträngning har varit att få Krakki att rulla runt och plocka av Dròmi täcket. Insektsfritt ikväll!!
Imorgon vill jag vara sådär piggelin igen....Har en snäll "chief", som
låter mig kompa lite imorgon fm! Thank you lord...chiefen;-D

[Bild]

...och skulle jag mot all förmodan inte bli synlig imorgon, så har jag trillat ner i nåt utav Skeppis alla SLUKHÅL!

Av djurenojag - 25 maj 2014 21:40

Nu är den kämpiga, roliga, jobbiga, härliga vecka till ända! Det har inte varit många lugna stunder och tyvärr är pälsvårdandet fortfarande eftersatt:-/ Jag ska...

Bad i havet!

Långa fina halländska sandstränder

Extraktionskursen!

Lite för liten pool kanske? Dock härligt svalkande!! Uppskattat efter lååång bilresa hem!

Känns konstigt att det bara är tre rumpor:-/ Men idag har jag ridit fina herr Röd!<3 Gubben levererade!!

YES!!! Äntligen svensk färskpotatis!!!! Lyckan är lika total som i oktober när Julmusten anländer!!

Jodå! Klart jag har röstat! En självklarhet. Så nu är det valvakan som får avsluta denna vecka. Sexligan lekte massor igår. Det var ett tag sedan och mina grabbar blev så glada<3
Ny vecka, nya tag!
//

Av djurenojag - 22 maj 2014 20:26

En vecka fylld av känslostormar, bergodalbanekänslor, känslokaos...
Kalas med fina vänner och fira snorungarna. Aros och Krakki som fyllt ett, Gomer & Atli som blev två.
Sen köra iväg min finaste, bästa, älskade fröken Svart på försäljning. Jobbigaste beslut jag någonsin tagit tror jag. Svägerskans vovve, fina Monty har lämnar jordelivet för att rusa runt i hundhimlen. <3 Superkul hundkurs och sen jobbat. Igår packades allt in i bilen och 50 mil ner till Halmstad för Extraktionskurs.
Puh! Måtte jag aldrig ha en sån här vecka igen även om det både varit glädje och sorg. Slut som människa är bara förnamnet!
Pälsklingarna har ialla fall fått bada i havet! De såg lite skeptiska ut när de drack saltvatten för första gången i sina liv.


Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards