Djuren och Jag

Alla inlägg under januari 2014

Av djurenojag - 31 januari 2014 20:54

Appen har lagt av med att lägga upp bilder:-/ Hoppas på en buggfix inom kort. FREDAG! Dorsalläge i soffan och katt på magen. 10 timmar har spenderats på arbetsplatsen.
Hade mitt vänstra långfinger kvar mellan dörr och dörrpost när dörren stängdes efter hundinsläpp igår. Fy ##$?}@&%{? vad ont det gjorde!!!!! Sovit med armen (handen) på huvudet för att minska lite på dunkandet!! Nåja, klanta till det och göra mig illa hör ju liksom till min vardag:-/
Så där fick jag en ny ursäkt till att skjuta på pälsvårdandet:-P
I helgen står väl...typ...snöskottande på schemat?! Den lille svarta vovven kommer på "pensionat". Mitt hår?! Håret MÅSTE få sig en omgång med färg.... Annars lockar navelpillande rätt mycket. Har en liten down period pga lite olika anledningar som jag inte är redo att skriva om i dagsläget. Nä, jag ska inte skilja mig;-P
Hmm, liten suger rush kanske, så man håller sig vaken till efter kl 21?!:-D
//

Av djurenojag - 30 januari 2014 08:09

Varför bryta ett fungerande koncept? Ledig dag, men kliver upp 7.04:-/ Känns som en dumper kört över mig inatt. Är det någon som är intresserad av att köpa en välanvänd, något krackelerad och trasig kropp, så finns det en till salu. Billigt. Kanske kan fungera att ta reservdelar ifrån?
Det snöar!
Nästa vecka ska en "liten" vovve flytta in här:-) Nej!!! Inte permanent!!!;-P Jag ska bara vara pensionat en vecka då hussen ska åka till varmare breddgrader. Kommer nog bli fullt ös den kommande veckan;-P
Hmm, på dagens schema står nog att plocka bort adventsgranen från altan. Har gjort sitt nu, tycker jag.
Äntligen är min bil fixad!! Nya lambdasonder och motorstörningslampan är ett minne blott!! Yay!!!
Så nu är den helt laglig igen..... Ett till år!! Lilla blå!:-D
Lite kaffe nu då, så man kan kickastarta dagen?!
//

Av djurenojag - 26 januari 2014 18:04

Där försvann helgen i ett nafs! I fredags så blev jag uppvaktad som bara den!! Många fina presenter och buketter med tulpaner (ÄLSKAR tulpaner)!!! Tack kära människor i mitt liv<3. Som pricken över i:et avslutades min kväll med favoritfilmen på TV:n. Varats olidliga lätthet. En film som är precis lika bra som boken. Milan Kunderas verk är mycket bra!!
Igår kom bästaste familjen Goms hit och vi åt och drack gott! Även de uppvaktade mig med fina presenter. Usch, så bortskämd jag blivit!!!
Söndagen har gått i djurens tecken, med ridning, hundpromenader, bus och träning!! Inget dåligt djursamvete idag!:-) Maken åkte precis iväg - för det blir China food ikväll!
Nä, klart jag inte går omkring och är euforiskt lycklig 24:7, men jag har det så enormt bra och har så fina människor i min närhet. Man ska inte glömma bort sånt, eller ta dem förgivet!!

[Bild]


Av djurenojag - 24 januari 2014 06:46

Ok, fick påminnelsen att jag ligger efter ett år;-) Då vi kör väl på 2014 då istället;-)
( Jenny, jag vet vad du tänker nu....hahaha)!!
Det var ju ett litet tag sedan, men av nån anledning får jag inte tiden att räcka till. Förra gången det var årets kallaste dag fick H och jag för oss att bygga isolerad vattentunna till hästarna. Igår slogs det temperaturrekordet och då får vi minsann för oss att hämta rundbalar! Var tämligen väderbiten igårkväll.
Men som vanligt med vår envishet så står de nu på plats.

Kom isäng hyfsat tidigt igår, men så här på morgonen när man kliver upp, borde man ha lagt sig ytterligare några timmar tidigare;-P Men..... det är freeeeeeedag, och det tackar vi för!;-)
Lär bli en å annan kopp java idag!
//

Av djurenojag - 19 januari 2014 18:59

Det fortsätter att snöa och vara minusgrader. För första gången sen jag var liten, tycker jag det är härligt!! Hundarna gillar det och jag slippper sandtag i sängen. Hästarna gillar det och vi slipper ta bort lerinpackning. Hussen gillar det också, även om det tydligen än är lite för "poröst" för skoteråkning.
Enda negativa är att jag får så jäkla ont i ena knäet av att pulsa runt i snö.
Krakki är en riktigt påhittig krabat! Han har alldeles själv lärt sig att dra ut min byrålådor, och då framförallt BH-lådan:-/ Idag rykte Bangsi och Krakki ihop (inget allvarligt)... och vad hittade jag då? Jodå, en bh i två delar, avsliten på mitten. Suck! Hänglås på byrån?
Han hoppar utan ansats upp på torktumlaren och äter upp kattmaten. Likaså upp på tvättmaskinen och sliter ner rentvätt som hänger på ställning ovanför. Han bär omkring på skor, går och hämtar papper ur skrivaren och tar gärna fjärrkontrollen till TV:n...Understimulerad eller bara fantasifull?!??:-O
//

Av djurenojag - 18 januari 2014 17:37

Börjar väl med riset:
Vem fn fick för sig att fyra av raketer mellan 02-03 inatt?!?!
Har haft en ångestfylld, skakande, hässjande hund på mitt huvud resterande av natten. Som fortfarande har diarré och är på helspänn för alla ljud!!
Skulle ha tävlat imorgon, men känns inte rättvist att stressa upp honom ännu mer, för då lär magen aldrig bli bra. Dessutom var jag nojjig och sprang ut och kollade så att hästarna var kvar i hagen. Suck!! Blir så arg....
Rosor då?:
Jodå, en bra dag. Har ridit alla fyra hästarna och tagit två hundpromisar, så gymkort - släng dig i väggen;-P
Mina kinder är sådär väderbitna. Har tänt alla ljus jag har och tänker nu tassa runt i onepiecen och raggsockor resten av lördagen:-D

Slyngeln visar upp sin kritvita garnityr:-)

Av djurenojag - 17 januari 2014 21:38

Torsdagskvällen går man trött i ett lyckorus och ser fram emot att morgondagen är en fredag! Fredagsmorgonen hurtar man upp rätt obehindrat ur sängen, för att det är fredag. Man är på bra humör på jobbet och allting går lite enklare. Sen kommer man hem....Det är fredag!!! Men då står ögonen i kors och man bara undrar hur tidigt man egentligen får gå och sova! Är det detta man längtar så till?!?!
/ Skrivet med slutna ögonlock;-P

Av djurenojag - 16 januari 2014 19:21

Kunde ha gjort så mycket mer av den här dagen...Har mest bara varit. Men även det är härligt emellanåt!
Spenderat mesta tiden utomhus med vovvar. Skönt att få njuta lite av dagsljus!
Hästarna undrade nog varför jag krälade runt i snön, för att få fiskperspektiv på tillvaron, men de tog det med ro. Inte första gången;-P

Borde sätta mig och pälsvårda chokladnosen.......
Hussen- den mest sportointresserade husse som finns, är på LIFhockey...Som han säger, öl och god mat ialla fall;-P
Isolerade inbyggda vattentunna som H och jag slet med förra helgen lever upp till sitt bevis!! Så himla nöjd!
I övrigt har det varit lugnt och tyst här idag. Riksvägen avstängd då en långtradare med släp välte i "vår" backe igårkväll. Bärgningsarbetet tig tydligen tid och trafiken omdirigerades fram till halv tre i eftermiddags. Så skönt!:-)
Fram med borstar, kammar, pälsglans, tovutredningsspray och kardor nu då!!
....Och där sprang chokladnos och gömde sig;-P

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards