Djuren och Jag

Alla inlägg under februari 2013

Av djurenojag - 28 februari 2013 16:45

Pysslat om sjuklig ynklig man hela veckan så han ska vara frisk inför sin Canadaresa och massa skoteråkning. Och vad är tacken?! Att han ger sin sjukliga ynklighet till mig!!!!! Hmm, och vem ska pyssla om mig då?!;-P
Nåväl, får vara glad att fyra grabbar blir tre-så vi får ha det så mysigt det går ändå:-D
Och jag som ÄNTLIGEN tänkt sätta igång pållar igen efter snart 2 v vila från ridning (och mig)...

Av djurenojag - 25 februari 2013 20:59

Undrar hur många statusuppdateringar jag läst idag om att s o l e n skiner?!? Nåväl, fick ju se den genom fönstret ialla fall:-D Efter jobbet så blev det handling och pälsvård på den lille brune:-) Storbror får nog sitt imorgon. Andra halvan hostar, snörvlar och febrar sig...
Önskar jag hade hunnit med att knäppa bild när Lillkorven krafsade in katten under magen och juckade satan...haha...Hormoner i överflöd?!;-D Dock världens snällast misse som finner sig i princip allt!
Hur dum får man vara? Har tid hos dr imorgon... Klockan ÅTTA!!! Hur tänkte jag där????:-D
Nåväl, livet i Skeppis är inte mer upphetsande än såhär en måndag i februari!!
Tjing!!
//

Av djurenojag - 24 februari 2013 21:36

Jaha, och där försvann den här helgen i ett nafs! Känns som det är måndag hela tiden!! Sportlov dessutom, men det hjälper inte mig inte:-) Maskerad igår på 1435. Trevligt trevligt och många härliga utstyrslar:-) Blev gofika hos Goms och vovvebus såklart på eftermiddagen. Planerade för lite kursstarter i vår och rallytävlingar med alla vovvarna. LillKorvarna ska naturligtvis med ut och få lite tävlingsvana. Nån måste ju komma sist också;-)
Andra halvan har däckat i feber och förkylning...... Stackarn! Men bra att det ändå bröt ut nu, så han hinner bli frisk till Canadaresan. Lite för dyr resa för att spenderas sjuk liksom.
Jag som brukar ha tusen projekt när han gör sina resor, har egentligen bara ett nu. Plugga, plugga, plugga!! Ikväll har olika sorters blodkroppar, celler och levern studerats på lite djupare nivå. Sen om nåt fastnat är en H E L T annan femma!!
Hästarna har "semester" just nu. Bestämde mig för att ge dem två veckors vila....Egentligen enbart för att jag ska släppa det dåliga samvetet att inte hinna rida kontinuerligt. Och eftersom de är igångsatta året runt tycker jag inte att det skadar att ge dem lite ledigt. Fast ibland står de och bara "väntar" på att få komma ut och jobba, så att släppa det dåliga samvetet är inte helt plättlätt:-)
Det är DIMMIGT ute! Såg knappt hundarna fast de gick i koppel. Men nu ska vi gosa ner oss, hela ligan, så att vi är utvilade och redo för en ny vecka!
// Au revoir!

Av djurenojag - 22 februari 2013 06:28

Note to self: Är man det minsta lilla trött under uppklivningsfasen är det perfekt att sparka in i sjuhundrafyrtioelva märgben!! Vaken!!:-)
***************************************
F R E D A G !!!!

...

Av djurenojag - 20 februari 2013 21:43

Mitt i veckan! På tok för mycket snö. Ridsugen! Kvällsfika hos H:-) Finaste
vovvehalsbanden har kommit! Snälla Goms har pysslat om mina kärlekar! Trivs på jobbä!!:-) Trött!! Missemys på magen...
Lite mindre missemys på arbetsplatsen...
Nu ska jag och djuren dela på en S E
M L A!!!:-D
//

Av djurenojag - 19 februari 2013 16:00

När alla andra jobbar idag, har jag krupit ner i ett hett bad:-)
Stövlade runt i djup snö med jyckar för att trötta ut dem. Den som blev mest slut blev jag själv!!
*****************************************
För övrigt så undrar jag var underhållsfaktorn på FB tog vägen???
Nu har det blivit en jä... reklamplatspelare, lotterier uan vinster och mobbingruta....eller det där stället där den ene kan låtsas vara bättre än den andre!
Nej!! Jag är inte intresserad av att tjäna pengar hemifrån och dööhhh - är föga på hugget att köpa prylar från babyproffsen, ha högre barnbidrag eller köpa ny barnvagn!!! Jag vill inte heller dela alla dessa - vinn shabby chic vita inredningsprylar!!
FB har blivit som 90-talets IT-bubbla. Kommer att spricka med råge! Kom bara ihåg att stå för vem du är när verkligheten kommer ikapp och stå för det du sagt och gjort i den virituella världen så ska nog allt gå bra! :-)
Nu ska badankan och jag plaska vidare!
//

Av djurenojag - 19 februari 2013 09:24

...eller hur var det nu? Just ja! Jag rullade ur sängen! Så var det. Men nu är tid bokad hos kiropraktorn!:-) Nu är kroppen uppsmord och javatankad, så en skogspromis med smålurvar står på tur. Det är ju bara helt underbart att ljuset börjar återvända!! Lite sol på det, så kan vårkänslorna så sakteliga få börja framträda på riktigt!!
Det finns ialla fall EN härhemma som är överlycklig när jag inte behöver stressa iväg på morgonen:-) Misse mjau lämnar mig inte för en sekund, utan är som en fastklistrad extra kroppsdel!
Dags att börja låta bollen rulla nu då:-)
//

Av djurenojag - 17 februari 2013 12:53

Igår var det småttingarnas dag och idag var det tänkt att storlurvarna skulle få sitt. Men där gick jag bet!!! De har sprungit, härjat, lekt, busat i hagen i flera timmar!! Vårkänslor? Slängde iväg grimman och hoppades på att det skulle funka bättre att få dem att komma. Men tji fick jag! Nåväl, hundarna fick sig en träningsomgång och förrådet/pannrummet blev städat istället. Nu har jag kastat in alla hästkläder i tvättmaskinen så 1-0 till storlurvar!!
Andra halvan är ute och leker med sina hästkrafter!! Bara två veckor till deras resa till Canada, så några mil vill de väl ha i kroppen tills dess. Snart ska svärfar dyka upp och få sig en omgång i barret...Kommer säkert på att göra nåt trevligt i väntan på...
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards