Djuren och Jag

Alla inlägg under februari 2013

Av djurenojag - 16 februari 2013 12:51

Var ut och åt käkade efter jobbet igår. Mätt!! Trevligt! Med svåger och svägerska....
Har slitit mitt hår på förmiddagen. Why?! Gå ut med båda vovvarna är helt galet. De vill liksom aldrig samma saker eller gå åt samma håll:-D När hag kom hem tog jag ut LillKorven och tränade och då minsann - superduktig!!!:-) Kan nog bli en rallykille av honom också:-D
Ska träna mer i eftermiddag, med båda och tillsammans med de andra brollorna:-)))
Den här helgen är avsatt till sånt som faller oss in och vad vi VILL göra. Alla måsten skjuter vi upp och förtränger!:-))
Så...... Medans de lurviga vilar en stund - kastar sig matte på sofflocket med kaffemuggen!!:-)
//

Av djurenojag - 14 februari 2013 08:39

Onsdagen går inte till historien som en av de bättre dagarna. 4 vet mot 1 sköt....:-) Fast snälla J stannade kvar längre och hjälpte massor:-)
Pjakkur fick komma och hälsa på...Första gången han åkte bil sen han flyttade hit:-) Han blev nog traumatiserad och satt som ett ljus på passagerarsidan, hihi:-) Min lille gosmisse drabbas nog av kolik:-/
Idag är det fullfrulle på honom igen!!
******************************************
Idag ska det slåss mot 600kg bal igen! Vi börjar bli duktiga på att ta upp kampen och har hitintills gått ur som segrare - så även denna gång är det tänkt!!:-)
LillKorven kanske ska bli "cirkushund"...Står under äppelträdet medans småfåglarna goffar solrosfrön. När de sprätter iväg skalen står liten Brun under och försöker fånga skalen i luften!;-D
När jag klev upp ur sängen mosig och seg, stod det en stor rosbukett på köksbordet:-) Han kan han - MIN man!!<3 Det gjorde min morgon!!!

Dags att suga tag i dagen!!!
//

Av djurenojag - 12 februari 2013 21:31

Först hundar, sen hästarna, en efter en. Några kubik ved inkastat i pannrummet. Packa hö och fixa iordning i stallet för kvällen. Se till att alla sopor kommer med tömningen imorgon. Sen belöning! = Ner på "byn" och lite belöningsshopping...
Sen vardagarutiner...
Hur hinner folk med att sitta och dricka kaffe och prata goja hela dagarna?!??
Och GUESS WHAT??!??!!! Mitt KONTOR är STÄDAT!!! Voila!!:-)
Snart faller ögonlocken ner, så lika bra att söka upp kudden medans jag kan. Famla i mörker är inte min kopp thé;-D

Några av inköpen:

Av djurenojag - 11 februari 2013 21:44

Har absolut inget viktigt att dokumentera idag (som så många andra dagar)...Det snöar.....fortfarande....
Lite smått å gott på jobbä och sen bli bjuden på semla hos bästaste Goms som vårdat de käraste jag har!! Kan ju knappast bli bättre!!<3
En måndag dessutom!! En blää mensmåndag!!!
Har postat ansökan om nytt diplom till SKK!!:-)....och kardat missen. Så åtminstone 223 712 hårstrån mindre på soffan, i kaffet, på blommorna.
Kan gott erkänna att jag är lite trött och tänker snart leta upp kudden. Men först lite varmt vatten till fyrbentingarna ute.
Imorgon SKA (ja, SKA!!!) jag städa mitt kontor!!! Är inte bara kaos eller vanligt bombnedslag. Ser mer ut som ett helt kärnkraftsverk har exploderat!!!! Och ändå är det "bara mitt" rum. Konstigt det där!!
Åjo, ska nog hinna plugga en sida....eller två också...
//

Av djurenojag - 10 februari 2013 19:36

Fredagen kommer och jag kastar på nagellack på naglarna. Vips så är det söndag och det ska tas bort igen! Igår kammade Bangsi och jag hem titeln RLD F, med 99/100p och en tredjeplats!! Gött!! Han är en klippa när det gäller- m i n vovve!!!:-) R-M och Samo lyckades också toppen med 86/100 p!!!:-) En tävling kvar för dem, sen flyttar de också upp en klass!!! Härligt!!<3
Blev en härlig ridtur på dagen idag och sen pälsvård av jyckar och en vovvepromis med H och H!:-)
Imorgon är det ny vecka med nya möjligheter, och så hoppas jag att självförtroendet inte sviktar mer än det gjort hitintills:-/
Allt som står på måste-listan skjuter jag liiiiite till på!
Fine med snö....har ju lovat mig själv och alla andra att gilla vintern....men nu vill jag åtminstone ha ljuset tillbaka!!!!!
//

Av djurenojag - 9 februari 2013 09:03

Tror nästan allt är klart inför att snart dra iväg på tävling tillsammans med R-M och storvovvarna! Bangsi och jag har vilat oss i form, så idag kan det verkligen gå hur tokigt som helst:-/ Hoppas dock att han också ska känna av tävlingsnerverna och göra sitt bästa! Turmaskoten ska med!!!:-)
Annars har den här veckan rullat på alldeles för fort. Självförtroendet har väl fått sig en rejäl törn vilket får mig att drömma mardrömmar och tankar på att omskola mig till...."mattfransräknare" har infunnit sig.
Just ja, kanske ska inta lite frukost innan det är dags. Har inte tid att sitta här och känna mig värdelös......
Håll tummar, tassar, tår och hovar för oss idag!
På återseende!!
//

Av djurenojag - 6 februari 2013 21:07

Kul dag på jobbet! Gillar när det är hanterbar fullfrulle!:-) Fast alltid skönt att få komma hem och slå ner röva på soffloc...... NEJ föresten..... Soffan är BLÖT av BLÖTA hundar.... Så där vill man inte alls slå ner rumpan:-P Om jag skulle ta och berätta den fortsatta historien om Zalando ......

Då jag ringde dem förra veckan om stl 40 bootsen, fast jag beställt 37 kunde de ju inte annat att beklaga och att det blir så ibland. Döhhh!!?!??? De hade inga att byta dem till, för de var slut och inga fler skulle komma in.
Av någon dumslump så gick jag ut på deras hemsida igår igen och WHAT?!?!!! Där fanns helt plötsligt bootsen, hör och häpna 400:- BILLIGARE än veckan innan!!! Kastade mig på telefonen och ifrågasatte detta. Jodå visst finns de hemma och jamen vad bra att det är rea!! Hmm, men jag har ju redan betalt ett par som jag skickat tillbaka för att NI gjort fel men ännu inte fått några pengar tillbaka. Kan ni då inte bara skicka ut ett par med rätt storlek?! Nä det går inte! Man måste beställa via internet men du kan få en rabattkod så blir bootsen ytterligare 30% billigare. Ja' men ok då- suck!
Går ut och gör den förb***** beställningen och knappar in rabattkoden - som INTE FUNKAR!!!!
Nu har jag alltså slängt ut 1700:- på boots som dels var fel från första börja och nu ett par som jag ännu inte vet om leveransen kommer att bli korrekt - med en "förlåt vi gjorde fel" rabattkod som INTE gick att använda!!!
Jippi!!! :-((((
Historien lär fortsätta imorgon när jag ska ringa dem igen och SKÄLLA angående koden. De lär säkert komma med nån helt meningslös ursäkt igen! Zalando = worst shitty company ever!!!
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards