Djuren och Jag

Alla inlägg under augusti 2016

Av djurenojag - 29 augusti 2016 08:47

Idag är en sån där dag man får kura inomhus hela dagen - med gott samvete!! Har nästan längtat efter en sådan dag!!

Av djurenojag - 28 augusti 2016 18:58

Min lilla chokladnos är så bra!:-) R-M fick ut mig och lägga viltspår igårkväll. 14 timmar senare kör vi och han fixar det galant. Andra spåret och tog både vinklar och bloduppehåll!! *stolt matte*.
Samo har ju försprång och tog ett jättesvårt spår!!:-) Sen skottränade vi och grabbarna var så duktiga!!
Atli fick vila medans lakritsnosarna fick promis och lite allmänträning.
Efter en riktigt bra start på morgonen så skötte sig Rufs och Tufs sig också, med ett varsitt ordentligt träningspass.
I fredags firade vi en 50-åring med ett härligt kalas och igår fixade vi in den absolut sista veden.
En bra helg!!
Skogen fortsätter att "skita" kantareller och min jordgubbsplanta spottar ur sig jordgubbar!
:-)

Av djurenojag - 26 augusti 2016 09:10

Dags för en liten up to date, även om inte många storartade saker händer. Äter, sover, jobbar, skiter....och resten av tiden spenderas med mer djur, djur och lite till djur. Det kanske mest suspekta i kråksången är, att jag faktiskt trivs rätt bra med det.<3

En liten lyxtillvaro för Rufs&Tufs som fick sova inne inatt igen. De är tämligen söta i mina ögon. Rufs rusar in i boxen, kastar omkull sig och sen ligger han där till utsläpp. Tufs lallar in i lugnt gemak, ställer sig tillrätta och sen går luften ur honom. Där står han och sover till utsläpp. Styngflugor, bromsar och knott har inte varit nådiga den här säsongen, så det är en härlig "moderskänsla" att känna hur de kan njuta av boxvilan för en natt.

Jag har gått på min fyrledighet nu och kan väl enkelt konststera att vädergudarna i n t e är på min sida.
Dags att kicka igång dagen och till kvällen laddar vi för att fira en nybliven 50-åring:-)
//

Av djurenojag - 16 augusti 2016 08:41

Så var långhelgen snipp snapp snut för den här gången. Var på ett mycket välbehövligt kiropraktorbesök igår. Inte mycket som är som det ska i den här kroppen inte. Men vi kom fram till att höger lilltå är relativt intakt;-D

Sommarvärmen är som bortblåst och filtarna är framtagna. Nu är det bara att börja förbereda sig för att frysa i 9 månader! :-/ Men än trotsar jag strumpor!!!

För övrigt så började bockjakten i arla timmen. För en liten stund sedan så tog de nog den första på ganska nära håll. B-vovven har intagit badrumsgolvet.

Var ute och lekte med hästarna och fotade lite i hagen igårkväll. Helt galet att se hur "synkade" de är. Ler&långhalm! Beter sig som enäggstvillingar med fastvuxen navelsträng. Härligt att skåda, samtidigt lite skrämmande med tanke på 12 års åldersskillnad. De kommer ju troligen inte att få åldras ihop hur länge som helst....Dròmi har aldrig uppskattat en hagkompis så mycket som han gillar Hròi. Mina grabz<3
//

Av djurenojag - 14 augusti 2016 12:43

En tacksam hyllning till ALLA som på något sätt bidrar till att mina älskade Rufs&Tufs kan gå hemma. Att jag kan se dem från köksfönstret varje dag. Att de blir mätta och kan springa runt i all oändlighet!! TACK!
(Även stort tack till familjen som sett till att vi kunna betesputsat så fint!!)
Ni vet vilka ni är!<3<3<3
*Kärlek*

[Bild]

Av djurenojag - 14 augusti 2016 08:57

När klockan ringer 04.14, så är man inte dökaxig. Men igår var det lite som den gamla goda tiden, då R-M och jag begav oss till V-ås för Rallytävling avanc.klass En krånglig bana, en tuff domare och självklart för lite träning gjorde att vi inte fick kvalificerade resultat. Dock är jag nöjd ändå, eftersom Bangsi & jag vilat oss från rallyn i nästan 4 år!
Väl hemma igen så fick Rufs&Tufs sig ett varsitt träningspass och kvällen avslutades med betesputsning.
Idag hade jag lovat att ha en slödag på soffan, men tror allt att jag ska surra runt lite med röjsågen. Lika bra att passa på och få ont överallt, när jag ändå har tid hos bästaste kiropraktorn imorgon.
Men precis som alltid och i vanlig ordning, så måste kroppen kaffetankas först.:-)

Moa & Gatsby kom och hälsade på i V-ås<3

Av djurenojag - 12 augusti 2016 09:05

Har gjort 41,5h på 4 dagar nu. Gäller att effektivisera eller nåt:-P Idag leeeedig dag och ska snart till BHK för att hinna träna med Bangsi ialla fall EN gång inför tävling imorgon.....Hur var det nu? Vila sig i form???
Igårkväll hann jag träffa mina pållar, men även där slog jag två flugor i en smäll. Red en och tog den andra på släp;-) *Rekreation* Provade min nya avlastningsgjord, och Tufs (alias Drómi) verkade mycket bekväm med den. Nya grimmor fick de också. Och nya ridbyxor till mig:-)!!

Resten av dagen tänker jag bara "vara". Har så lätt för att speeda upp, men svårt att varva ned. Vill så mycket, men måste lära mig att dra i handbromsen emellanåt. Men idag är den ilagd. Handbromsen alltså.

Bara en kopp kaffe till...

Av djurenojag - 6 augusti 2016 09:37

Igår körde vi en liten route trip - suga musten ur sista semesterdagen liksom. Hem kom jag med i mina ögon de snyggaste gummistövlarna ever!!

Så nu är jag liksom utrustad för regn & ruskhöst! :-P

Hussen har varit suverän och hjortsäkrat tomten för min rädde krabat. Men si det räckte inte, utan fick även säkra extra med hjälp av spindelnätsteknik. Så nu hoppas vi att rymningsförsöken är ett minne blott och mattens oro ska lägga sig.

Nu är det bara de sedvanliga sensommaruppdragen kvar - lägga locket på brunnen och fönsterluckorna som ska slutas. I förrgår blev det till och med en liten brasa i kaminen.
Mer melankolisk än jag över att sommaren är slut, kan man knappast vara! Får hålla glädjen uppe med svamparna i skogen!!
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards